Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Terminoloji | OPS109 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
Amaç |
Tıbbi terimleri öğretmek ve doğru kullanımlarını göstermek. |
Ders İçeriği |
Tıbbi Terminolojinin Tanımı, Tıbbi Terminolojinin Oluşumunda Bileşenlerin Anlam ve Kuralları, Önekler, Sonekler, Kökler, Vücut Yapısı ve Sistemlerle İlgili Terimler, Önek ve Soneklerle Kelime Türetme, Birleşik Kelimelerin Çözümlenmesi, Telaffuz. |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,63 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tıbbi Terminolojinin Tanımı | Ders Beyin Fırtınası |
2 | Tıbbi Terminolojinin Oluşumunda Komponentlerin Anlam ve Kuralları | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Önekler | Ders Beyin Fırtınası |
4 | Önekler | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sonekler | Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sonekler | Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Kökler | Ders Beyin Fırtınası |
9 | Kökler | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Vücut Yapısı ve Sistemlerle İlgili Terimler | Ders Beyin Fırtınası |
11 | Vücut Yapısı ve Sistemlerle İlgili Terimler | Ders Beyin Fırtınası |
13 | Optisyenlik alanına özgü terimler | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Önek ve Soneklerle Kelime Türetme | Ders Beyin Fırtınası |
15 | Final | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Optisyenliğe ilişkin temel tanım ve kavramları açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Optisyenliğe ilişkin temel tanım ve kavramları sınıflandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Optisyenliğe ilişkin terimlerin ortaya çıkışı hakkında bilgi sahibi olur.. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Optisyenliğe ilişkin temel tanım ve kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Optisyenliğe ilişkin temel tanım ve kavramları sınıflandırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Optisyenliğe ilişkin terimlerin ortaya çıkışı hakkında bilgi sahibi olur.. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |