Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Muhasebe Bilgisi | OPS115 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Erdoğan CEYLAN |
Amaç |
Muhasebenin teorik ve uygulama yönü hakkında genel bilgi edinilmesi |
Ders İçeriği |
Muhasebe ile ilgili temel ilke ve kavramlar, çift taraflı kayıt yöntemi ve muhasebede kullanılan belli başlı belgelerin tanıtımı, bir ticari işletmenin mal alıp satımı sırasında ve faaliyetini sürdürebilmek adına bir yapacağı parasal işlemlerin kayıt altına alınarak, dönem sonunda genel geçici mizanın hazırlanmasına kadarki süreç ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Genel Muhasebe, İbrahim LAZOL, Ekin Yayınevi, 2010.
Prof.Dr. Orhan Sevilengül, Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebe önemi ve fonksiyonları ile Muhasebede kullanılan belgeler | Problem Çözme |
2 | Tek Düzen Hesap Planı | Problem Çözme |
3 | Muhasebe Süreci ve Çift taraflı kayıt sistemi | Problem Çözme |
4 | Hesap kavramı ve Bilanço ve Gelir tablosu hesaplarının işleyişi | Problem Çözme |
5 | Ticari İşletmelerin mal hareketleri | Problem Çözme |
6 | Mal alış ve satış olayları | Problem Çözme |
7 | Cari hesapların kapatılmasındaki parasal olaylar | Problem Çözme |
8 | Döviz ve banka kredisi İşlemleri | Problem Çözme |
9 | Çek ve Senet İşlemleri | Problem Çözme |
10 | Çek ve Senet Uygulamaları | Problem Çözme |
11 | Maliyet Hesaplarının tanıtımı | Problem Çözme |
12 | Ticari işletmeler açısından gider hesapları | Problem Çözme |
13 | Genel Geçici Mizanın alınması | Problem Çözme |
14 | Örnek Uygulamalar | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebenin işletme organizasyonundaki önemini kavrar | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Muhasebenin temel ilkelerini ve kavramlarını tanımlar | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Muhasebe sürecini ve belgelerini öğrenir | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Muhasebe kayıt yöntemlerini ve bu yöntemlerin parasal işlemler için önemi kavrar | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Bir hesap dönemi başından genel geçici mizana kadar ki dönem içi muhasebe işlemlerini ticari işletmeler açısından yapar | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebenin işletme organizasyonundaki önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebenin temel ilkelerini ve kavramlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe sürecini ve belgelerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe kayıt yöntemlerini ve bu yöntemlerin parasal işlemler için önemi kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir hesap dönemi başından genel geçici mizana kadar ki dönem içi muhasebe işlemlerini ticari işletmeler açısından yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |