Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kontakt Lens Teorisi | OPS108 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Kontakt Lensler ve Kontakt Lenslerin özellikleri ile ilgili bilgiler verilir. |
Ders İçeriği |
Kontakt lensin tanımı, uygulandığı kornea ile ilişkisi, kontakt lensler için gerekli muayeneler ve kontakt lenslerin optik özellik ve prensipleri, kontakt lens konusunda uyulması gereken kurallar |
Ders Kaynakları |
Kontakt Lensler ve Uygulanması” Türk Oftalmoloji Derneği Eğitim Yayınları No:4 2005
“Kontakt Lensler ve Lens Çözeltileri” Özge İNAL, Altan YÜKSEL, Ankara Ecz. Fak. Derg. 27 (1) 31-49, 1998 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kontakt lensin tanımı, uygulandığı kornea ile ilişkisi | Tartışmalı Ders |
2 | Kontakt lensler için gerekli muayeneler ve kontakt lenslerin optik özellikleri, parametrileri ve prensipleri | Tartışmalı Ders |
3 | Kontakt lenslerin kullanım amaçları, kontakt lenslerde istenilen aranılan özellikler | Tartışmalı Ders |
4 | Tasarımına göre kontakt lensler | Tartışmalı Ders |
5 | Sert kontakt lensler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Yumuşak kontakt lensler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Hidrojel lensler,Silikon lensler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Hibrid kontakt lensler, Disposıbıl kontakt lensler, Teropatik kontakt lensler, Afaik kontakt lensler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Renkli Kontakt lensler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Prostatik kontakt lensler, Pediatrik oftalmolojide kontakt lensler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Lens kapları ve diğer malzemelerin içerikleri, kullanım alanları, kozmetikler ve kontakt lenslerle kullanımı, adaptasyon semptomları, Kontakt lensleri takma çıkarma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Keratokonüs lensler, Kontakt lenslerin parametrilerinin ölçümünde kullanılan cihazlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Kontakt lens konusunda uyulması gereken kurallar, kontakt lenslerin manipülasyonu. | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Kontakt Lens Reçetesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kornea topografisi ve kontakt lens uygulamaları açıklanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tasarımına göre lensleri açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kontakt lens paremetrelerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Gaz geçirgen sert kontakt lensler hakkında bilgi verir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yumuşak kontakt lensler hakkında bilgi verilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kornea topografisi ve kontakt lens uygulamaları açıklanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarımına göre lensleri açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kontakt lens paremetrelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gaz geçirgen sert kontakt lensler hakkında bilgi verir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yumuşak kontakt lensler hakkında bilgi verilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |