Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Optik I | OPS110 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
Ders Veren | |
Amaç |
Işığın fiziksel özelliklerinin ve ışığın madde ile etkileşmesinin kavranması. |
Ders İçeriği |
Işığın doğası, ışık modelleri, titreşen elektrik ve magnetik alanlar, yansıma ve kırılma kanunları, prizmalar, düzlem ve küresel aynalarda görüntü oluşumu |
Ders Kaynakları |
Fizik ve Geometrik Optik 1 ve 2
Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Serkan Akkoyun, Tuncay Bayram, Seçkin Yayıncılık - Yayınevi Genel Dizisi
Serway & Beichner Physics 2nd Volume "Electric and Magnetism- Light and Optics" For Science and Engineering, Palme Publishing, 5th edition. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fizik ve geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Tartışmalı Ders |
2 | Işığın doğası ve Işığın dalga modeli (dalgaboyu, frekans ve genlik kavramları) | Tartışmalı Ders |
3 | Işığın dalga modeli (elektromagnetik spektrum, görünür ışık) | Tartışmalı Ders |
4 | Işığın tanecik modeli (foton enerjisi) | Tartışmalı Ders |
5 | Gölge | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Yansıma kanunları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Kırılma kanunları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Prizmalar ve prizmalarda ışığın renklerine ayrılması | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Tam yansıma | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Düzlem aynada yansıma kanunları ve görüntü oluşumları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Küresel kırıcı yüzeylerde kırılma, odak uzaklığı ve büyütme | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Küresel aynalardan çukur aynalarda özel ışınların çizimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Küresel aynalardan çukur aynalarda görüntü oluşumu çizimleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Küresel aynalardan tümsek aynalarda özel ışınların çizimi ve görüntü çizimleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Işığın Temellerini Kendi İfadeleriyle Açıklayabilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Işığın Bir Ortamda Yayılmasının Nasıl Oluştuğunu Açıklayabilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Aynalarda Görüntü Oluşumunu Yapabilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | 4 | 3 | - | - | - | 2 | 2 | 3 | 3 | - | - | - | 3 | - | - |
Işığın Temellerini Kendi İfadeleriyle Açıklayabilme | 2 | 3 | - | - | - | 1 | 2 | 2 | 2 | - | - | - | 3 | - | - |
Işığın Bir Ortamda Yayılmasının Nasıl Oluştuğunu Açıklayabilme | 2 | 3 | - | - | - | 1 | 2 | 2 | 2 | - | - | - | 3 | - | - |
Aynalarda Görüntü Oluşumunu Yapabilme | 2 | 2 | - | - | - | 1 | 2 | 2 | 2 | - | - | - | 2 | - | - |