EN
  • Anasayfa
  • OPS201 Optisyenlik Laboratuvar II (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
OPS201 - Optisyenlik Laboratuvar II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Optisyenlik Laboratuvar II OPS201 3 0 + 6 5,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Amaç

Optisyenlik alanında kullanılan cihazların aktif biçimde kullanılması ve kişi verilerine uygun multifocal lensler ile optik çerçeve yapılması.

Ders İçeriği

Gözlük Reçetelerine Göre Gözlük Cam ve Çerçeve Seçimini Yapabilmek, Gözlük Camlarını Fokometrede Ölçebilmek, Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Montajını Yapabilmek, Çok Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Montajını Yapabilmek

Ders Kaynakları Temel Optisyenlik, Özdemir,E., Yarar, O., Güneş Tıp Kitapevi, 2016.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 134
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,25
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Diyoptri Tanımı ve Formülasyonu Ders Problem Çözme
2 Refraksiyon Kusurları (Miyop, Hipermetrop) ve Reçetelendirilmesi Ders
3 Refraksiyon Kusurları (Astigmatizma, Presbiyopi) ve Reçetelendirilmesi Ders
4 Transpoze Problem Çözme
5 Pupilla Mesafesi ve Montaj Yüksekliği Laboratuar
6 İstenmeyen Prizmatik Etki Laboratuar
7 Tek Odaklı Camların Otomatik Cam Kesme Makinesinde Plastik Çerçeve Montajı Laboratuar
8 Tek Odaklı Camların Otomatik Cam Kesme Makinesinde Kapalı Metal Çerçeve Montajı Laboratuar
9 Tek Odaklı Camların Otomatik Cam Kesme Makinesinde Nilör Çerçeve Montajı Laboratuar
10 Tek Odaklı Camların Otomatik Cam Kesme Makinesinde Faset Çerçeve Montajı Laboratuar
11 Santrasyon ve Desantrasyon Problem Çözme Laboratuar
12 İstenmeyen Prizmatik Etkinin Önlenmesi Problem Çözme Laboratuar
13 Multifokal Mercekler- Bifokal , Trifokal ve Montajı Laboratuar
14 Progressiv Mercekler ve Montajı Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gözlük Reçetelerine Göre Gözlük Cam ve Çerçeve Seçimini Yapabilmek Yazılı Sınav Vaka Çalışması Önceden planlanmış özel beceriler
Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Kapalı Çerçeve Montajını Yapabilmek Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Vaka Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Nilör ve Faset Çerçeve Montajını Yapabilmek Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Vaka Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
Çok Odaklı Merceklerin Doğru Bir Şekilde Montajını Yapabilmek Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması Vaka Çalışması Laboratuar Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Gözlük Reçetelerine Göre Gözlük Cam ve Çerçeve Seçimini Yapabilmek - - - - - - - - - - - - - - -
Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Kapalı Çerçeve Montajını Yapabilmek - - - - - - - - - - - - - - -
Tek Odaklı Camların Doğru Bir Şekilde Nilör ve Faset Çerçeve Montajını Yapabilmek - - - - - - - - - - - - - - -
Çok Odaklı Merceklerin Doğru Bir Şekilde Montajını Yapabilmek - - - - - - - - - - - - - - -