Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Optik II | OPS205 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Amaç |
Bu derste değişik optik araçların ışığı nasıl etkilediğinin ve bu araçlarla görüntünün nasıl oluştuğunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Işığın girişimi, ince zarlarda girişim, ışığın kırınımı, ışığın saçılması ve kutuplanma, prizma açısı, prizma türleri, prizmatik etki, prizma diyoptrisi, prentice kuralı, prizma taban yönünün tayini, polarizasyonun gözlük camlarında kullanımı, optik sistemler, konkav (-) ve Konveks (+) lenslerin özellikleri, büyüteç, mikroskop, dürbün ve teleskoplar |
Ders Kaynakları |
1- Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015. 2- Serkan Akkoyun, Tuncay Bayran, Fizik ve Geometrik Optik1-2, seçkin yayıncılık, 2016
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 7 | 21 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Işığın Girişimi | Ders |
2 | İnce Zarlarda Girişim | Ders |
3 | Işığın Kırınımı | Ders |
4 | Kırınım kuralları | Ders |
5 | Newton halkaları | Ders |
6 | Işığın saçılması ve kutuplanma | Ders |
6 | Işığın saçılması ve kutuplanma | Ders |
8 | Ara sinav | Ders |
9 | Prizma açısı, prizma türleri | Ders |
10 | Prizma taban yönünün tayini | Ders |
11 | Prizmatik Etki, Prizma Diyoptrisi, Prentice Kuralı | Ders |
12 | Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri | Ders |
12 | Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri | Ders |
14 | Genel tartışma | Ders |
15 | final | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Girişim ve kırınım kanunlarını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Işığın saçılması ve kutuplanma yasalarını tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Polarizasyonun gözlük camlarında kullanımını açıklayabilecekler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Prizmatik etkiyi tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Lenslerin özelliklerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişim ve kırınım kanunlarını tanımlayabilecektir. | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 |
Işığın saçılması ve kutuplanma yasalarını tanımlayabilecektir. | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 |
Polarizasyonun gözlük camlarında kullanımını açıklayabilecekler | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 |
Prizmatik etkiyi tanımlayabilecektir. | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 |
Lenslerin özelliklerini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 |