EN
  • Anasayfa
  • OPS205 Optik II (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
OPS205 - Optik II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Optik II OPS205 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR
Ders Veren Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM
Amaç

Bu derste değişik optik araçların ışığı nasıl etkilediğinin ve bu araçlarla görüntünün nasıl oluştuğunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Işığın girişimi, ince zarlarda girişim, ışığın kırınımı, ışığın saçılması ve kutuplanma, prizma açısı, prizma türleri, prizmatik etki, prizma diyoptrisi, prentice kuralı, prizma taban yönünün tayini, polarizasyonun gözlük camlarında kullanımı, optik sistemler, konkav (-) ve Konveks (+) lenslerin özellikleri, büyüteç, mikroskop, dürbün ve teleskoplar

Ders Kaynakları 1- Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015. 2- Serkan Akkoyun, Tuncay Bayran, Fizik ve Geometrik Optik1-2, seçkin yayıncılık, 2016
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 7 21
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Işığın Girişimi Ders
2 İnce Zarlarda Girişim Ders
3 Işığın Kırınımı Ders
4 Kırınım kuralları Ders
5 Newton halkaları Ders
6 Işığın saçılması ve kutuplanma Ders
6 Işığın saçılması ve kutuplanma Ders
8 Ara sinav Ders
9 Prizma açısı, prizma türleri Ders
10 Prizma taban yönünün tayini Ders
11 Prizmatik Etki, Prizma Diyoptrisi, Prentice Kuralı Ders
12 Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri Ders
12 Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri Ders
14 Genel tartışma Ders
15 final Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Girişim ve kırınım kanunlarını tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Işığın saçılması ve kutuplanma yasalarını tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Polarizasyonun gözlük camlarında kullanımını açıklayabilecekler Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Prizmatik etkiyi tanımlayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Lenslerin özelliklerini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Girişim ve kırınım kanunlarını tanımlayabilecektir. 5 5 2 5 5 5 3 3 4 1 3 2 5 1 5
Işığın saçılması ve kutuplanma yasalarını tanımlayabilecektir. 5 5 2 5 5 5 3 3 4 1 3 2 5 1 5
Polarizasyonun gözlük camlarında kullanımını açıklayabilecekler 5 5 2 5 5 5 3 3 4 1 3 2 5 1 5
Prizmatik etkiyi tanımlayabilecektir. 5 5 2 5 5 5 3 3 4 1 3 2 5 1 5
Lenslerin özelliklerini açıklayabilecektir. 5 5 2 5 5 5 3 3 4 1 3 2 5 1 5