Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Optik Ürün Tanıma | OPS207 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sümeyye BÜYÜKKAZAZ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
Amaç |
Optisyenlikte kullanılan optik ürünler hakkında bilgi verilir. |
Ders İçeriği |
Teknik terim ve tanımlar, Optik ürünlerin Temel Karakteristikleri, Büyütmeler ve kırma gücü, Ayırma Gücü, Alan, Aydınlık, Fokometre ve çeşitleri, Pupillametre, Oftalmik Optik ürünler; Oftalmoskop, Retinoskop |
Ders Kaynakları |
Optik Aletler. Ekem Naci, Savaroğlu Gökhan, Eskişehir, 2005
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Teknik terimlerin tanımı ve semboller | Ders Laboratuar |
2 | Fokometrenin tanımı ve çeşitleri | Ders Laboratuar |
2 | Fokometrenin tanımı ve çeşitleri | Ders Laboratuar |
4 | Oftalmik lensler ve transpoze işlemi | Ders Laboratuar |
4 | Oftalmik lensler ve transpoze işlemi | Ders Laboratuar |
6 | Merceklerin Fokometredeki görüntüleri | Ders Laboratuar |
7 | Merceklerin Diyoptrik güçlerinin belirlenmesi | Ders Laboratuar |
7 | Merceklerin Diyoptrik güçlerinin belirlenmesi | Ders Laboratuar |
9 | Büyüteçler, Mikroskoplar | Ders Laboratuar |
10 | Oftalmaskoplar | Ders Laboratuar |
10 | Oftalmaskoplar | Ders Laboratuar |
12 | Retinoskoplar, Fundus kameraları | Ders Laboratuar |
13 | Refraktometreler, Tonometreler | Ders Laboratuar |
14 | Optisyenlikte kullanılan optik ürünler | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teknik terimleri tanımlar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Fokometre tanımını yapar. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Oftalmaskopların optik yapısını bilir. | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teknik terimleri tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fokometre tanımını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oftalmaskopların optik yapısını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |