EN
  • Anasayfa
  • OPS209 İletişim ve Etik (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
OPS209 - İletişim ve Etik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişim ve Etik OPS209 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU
Ders Veren Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU
Amaç

Öğrenci, iletişim sürecindeki işleyişi, iletişimin önemini ve gerekliliğini kavramaktadır. İletişimin türlerini, iletişim önündeki engelleri ve bu engelleri çözme kabiliyeti ile engelleri aşmayı öğrenir. İş yaşamı ve sosyal yaşamındaki etik davranışları kavrar.

Ders İçeriği

İletişimin tanımı, önemi, temel öğeleri, iletişim kurma becerileri, iletişim engelleri, iletişim türleri, yazılı-sözlü-sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler, etik tanım ve önemi, etik ilkeler, kurallar ve değerler

Ders Kaynakları Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim tanımı, önemi,özellikleri Ders Tartışmalı Ders
2 Dil, Kültür ve İletişim İlişkisi Ders Tartışmalı Ders
3 İletişim Modelleri Ders Tartışmalı Ders
4 İletişim Türleri Ders Tartışmalı Ders
5 Kişilerarası İletişim Ders Tartışmalı Ders
6 Kurumiçi İletişim Tanımları, İşlevleri, Kanalları Ders Tartışmalı Ders
7 Kitle iletişim araçları ve türleri Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Kurumsal iletişim, işlev ve amaçları Tartışmalı Ders
9 Medya Okuryazarlığı Tartışmalı Ders
10 Etik tanımı, tarihi ve temel kavramları Tartışmalı Ders
11 Meslek Etiği Açısından Görev ve Amaçlar Tartışmalı Ders
12 Tarihsel Evreler Tartışmalı Ders
13 Meslekte Yasal Sorumluluklar Tartışmalı Ders
14 Meslekteki Yönetmelik Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişim sürecinin gerekliliği ve işleyişi kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İletişimde etiğin önemini kavrar ve birbiriyle ilişkilendirir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bireysel etik, meslekte etik ve görevde etik davranışlarını uygular. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Etik açıdan karar verme sürecinin uygulanmasını öğrenir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İletişim sürecinin gerekliliği ve işleyişi kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
İletişimde etiğin önemini kavrar ve birbiriyle ilişkilendirir. - - - - - - - - - - - - - - -
Bireysel etik, meslekte etik ve görevde etik davranışlarını uygular. - - - - - - - - - - - - - - -
Etik açıdan karar verme sürecinin uygulanmasını öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -