Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizik Bilim Tarihi | OPS213 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel düşüncenin tarihsel gelişiminin temel problemleri hakkında düşünce sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Derste bilimin doğası nedir? Sorusu temel alınarak, bilim ile bilim olmayan arasındaki fark üzerinde durulmakta, aynı zamanda bu soru bağlamında, Aristoteles, Ptolemaios, Kopernik, Galileo, Kepler, Newton ve Einstein gibi bilimin önemli temsilcilerinin geliştirdikleri kuramların katkı yapıcı yönleri ele alınmaktadır. Bilgisayar ve teknolojik yapıdaki gelişmeler. |
Ders Kaynakları |
Bilim Tarihi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi,2015
100 Soruda Bilim Tarihi, Cemal Yıldırım, Gerçek Yayınevi,2015 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimin Doğası | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Bilimsel Yöntem | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Eski Çağda Bilim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Yunanlılar Döneminde Bilim-I | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Yunanlılar Döneminde Bilim-II | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Helenistik Çağ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Roma'da Bilim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Orta Çağda Bilim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | İslam'da Bilim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Rönesans'ta Bilim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Yeni Çağda Bilim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Modern Çağda Bilim 1 | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Modern Çağda Bilim 2 | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Türkiye'de Bilim Tarihi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bilimin doğasını kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bilimin toplum üzerindeki etkisini inceler. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bilimin tarihsel faktörler ile etkileşimini araştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bilimin sosyal faktörler ile etkileşimini araştırır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimin doğasını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimin toplum üzerindeki etkisini inceler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimin tarihsel faktörler ile etkileşimini araştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimin sosyal faktörler ile etkileşimini araştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |