EN
  • Anasayfa
  • OPS213 Fizik Bilim Tarihi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
OPS213 - Fizik Bilim Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Fizik Bilim Tarihi OPS213 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sinem SİPAHİOĞLU KARA
Ders Veren Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel düşüncenin tarihsel gelişiminin temel problemleri hakkında düşünce sahibi olmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Derste bilimin doğası nedir? Sorusu temel alınarak, bilim ile bilim olmayan arasındaki fark üzerinde durulmakta, aynı zamanda bu soru bağlamında, Aristoteles, Ptolemaios, Kopernik, Galileo, Kepler, Newton ve Einstein gibi bilimin önemli temsilcilerinin geliştirdikleri kuramların katkı yapıcı yönleri ele alınmaktadır. Bilgisayar ve teknolojik yapıdaki gelişmeler.

Ders Kaynakları Bilim Tarihi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi,2015
100 Soruda Bilim Tarihi, Cemal Yıldırım, Gerçek Yayınevi,2015
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 59
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Bilimin Doğası Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Bilimsel Yöntem Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Eski Çağda Bilim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Yunanlılar Döneminde Bilim-I Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 Yunanlılar Döneminde Bilim-II Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Helenistik Çağ Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Roma'da Bilim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Orta Çağda Bilim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 İslam'da Bilim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Rönesans'ta Bilim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 Yeni Çağda Bilim Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 Modern Çağda Bilim 1 Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 Modern Çağda Bilim 2 Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 Türkiye'de Bilim Tarihi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bilimin doğasını kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bilimin toplum üzerindeki etkisini inceler. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bilimin tarihsel faktörler ile etkileşimini araştırır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Bilimin sosyal faktörler ile etkileşimini araştırır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimin doğasını kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimin toplum üzerindeki etkisini inceler. - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimin tarihsel faktörler ile etkileşimini araştırır. - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimin sosyal faktörler ile etkileşimini araştırır. - - - - - - - - - - - - - - -