EN
  • Anasayfa
  • OPS215 Stratejik Marka Yönetimi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
OPS215 - Stratejik Marka Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Stratejik Marka Yönetimi OPS215 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, meslekte ürüne anlam ve değer kazandıran marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanması, markaların nasıl yönetildiği, yönetim sürecinde markanın nasıl korunması gerektiği konuların öğrencilere aktarılmasıdır.

Ders İçeriği

Dersin içeriği, markanın tanımı, isim seçimi, marka süreci, marka konumlandırması, marka imajı, marka bilinirliği, marka sadakati, marka değeri ve ölçümü, marka stratejilerinin uygulanmasıdır.

Ders Kaynakları Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 2 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 2 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 58
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Marka ve pazarlamanın tanımı, fonksiyonları Tartışmalı Ders
2 Markanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar Tartışmalı Ders
3 Marka yönetim süreci Tartışmalı Ders
4 Marka denkliği Tartışmalı Ders
5 Marka kişiliği Tartışmalı Ders
6 Marka yaratma stratejileri Tartışmalı Ders
7 Marka konumlandırma Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Marka iletişimi Tartışmalı Ders
9 Marka Yayma ve Genişletme Tartışmalı Ders
10 Global marka Tartışmalı Ders
11 Marka Denkliği Ölçümü Tartışmalı Ders
12 Elektronik Marka Yönetimi Tartışmalı Ders
13 Marka Koruması ve Tescili Tartışmalı Ders
14 Markanın Tarihsel Gelişimi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Marka kavramını tanımlar ve önemini kavrar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Marka değerini kavrar ve ölçümü ile ilgili bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmelerin yaptığı marka stratejileri, konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Marka sadakati ,marka yönetim süreci, marka bilinirliği hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Marka kavramını tanımlar ve önemini kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Marka değerini kavrar ve ölçümü ile ilgili bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
İşletmelerin yaptığı marka stratejileri, konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Marka sadakati ,marka yönetim süreci, marka bilinirliği hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -