Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Stratejik Marka Yönetimi | OPS215 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, meslekte ürüne anlam ve değer kazandıran marka kavramı ve marka ile ilişkili kavramların açıklanması, markaların nasıl yönetildiği, yönetim sürecinde markanın nasıl korunması gerektiği konuların öğrencilere aktarılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriği, markanın tanımı, isim seçimi, marka süreci, marka konumlandırması, marka imajı, marka bilinirliği, marka sadakati, marka değeri ve ölçümü, marka stratejilerinin uygulanmasıdır. |
Ders Kaynakları |
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 2 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Marka ve pazarlamanın tanımı, fonksiyonları | Tartışmalı Ders |
2 | Markanın önemi ve marka ile ilgili kavramlar | Tartışmalı Ders |
3 | Marka yönetim süreci | Tartışmalı Ders |
4 | Marka denkliği | Tartışmalı Ders |
5 | Marka kişiliği | Tartışmalı Ders |
6 | Marka yaratma stratejileri | Tartışmalı Ders |
7 | Marka konumlandırma | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav Marka iletişimi | Tartışmalı Ders |
9 | Marka Yayma ve Genişletme | Tartışmalı Ders |
10 | Global marka | Tartışmalı Ders |
11 | Marka Denkliği Ölçümü | Tartışmalı Ders |
12 | Elektronik Marka Yönetimi | Tartışmalı Ders |
13 | Marka Koruması ve Tescili | Tartışmalı Ders |
14 | Markanın Tarihsel Gelişimi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Marka kavramını tanımlar ve önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Marka değerini kavrar ve ölçümü ile ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İşletmelerin yaptığı marka stratejileri, konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Marka sadakati ,marka yönetim süreci, marka bilinirliği hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Marka kavramını tanımlar ve önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Marka değerini kavrar ve ölçümü ile ilgili bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmelerin yaptığı marka stratejileri, konumlandırmaları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Marka sadakati ,marka yönetim süreci, marka bilinirliği hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |