Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görme Optiği | OPS212 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ümmühan KANDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Görme optiği, kırma kusurları ve kırma kusurlarının düzeltilme yöntemleri hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Bu ders gözün optik özellikleri, gözün diyoptrik elemanları, gözün kırıcı yüzeylerinin optik özellikleri, görme keskinliği, görme keskinliğine etki eden faktörler, pupilla, pupilla refleksleri, görme alanındaki eksiklikler, emetropi, ametropi ve özellikleri, optik aberasyonlar, miyop, hipermetrop ve presbiyopi özellikleri, siklopleji, astigmatizma ve özellikleri, refraksiyon kusurlarının ölçülmesi, refraksiyon kusurlarının gözlükle ve lazerle düzeltilmesi, ametropilerin cerrahi yöntemler ile düzeltilmesi konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
GÖRME OPTİĞİ VE REFRAKSİYON, Doç. Dr. Ahmet ÖZER; Klinik Optik (American Academy of Ophthalmology)
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gözün Optik Özellikleri | Ders |
2 | Gözün Dioptrik Elemanları | Ders |
3 | Gözün Kırıcı Yüzeylerinin Optik Özellikleri ve Şematik Göz | Ders |
4 | Refraktif İndeks ve İndirgenmiş Göz | Ders |
5 | Retinada Görüntü Teşekkülü ve Görme Alanı | Ders |
6 | Görme Keskinliği ve Görme Keskinliğine Etki Eden Faktörler | Ders |
7 | Pupilla, Pupilla Refleksi ve Fokus Derinliği | Ders |
8 | Emetropi–Ametropi | Ders |
9 | Miyopi, Hipermetropi, Astigmatizma, Presbiyopi | Ders |
10 | Refraksiyon Kusurlarının Ölçülmesinde Objektif ve Subjektif Yöntemler | Ders |
11 | Gözlükle Miyopinin, Hipermetropinin ve Astigmatizmanın Düzeltilmesi | Ders |
12 | Anizometropi-Gözlükle Presbiyopinin Düzeltilmesi | Ders |
13 | Refraksiyon Kusurlarının Düzeltilmesinde Lazer, Cerrahi Yöntemler ve Kontakt Lensler | Ders |
14 | Az Görenlere Yardımcı Alet ve Cihazlar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görme optiği ve refraksiyon konuları ile ilgili temel teorik bilgiyi açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Emetropi ve ametropi kavramlarını bilir ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Gözlük ve kontakt lens gibi temel görme cihazları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi ve hazırlanması konularında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görme optiği ve refraksiyon konuları ile ilgili temel teorik bilgiyi açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Emetropi ve ametropi kavramlarını bilir ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gözlük ve kontakt lens gibi temel görme cihazları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi ve hazırlanması konularında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |