Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Diksiyon | OPS216 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | OPTİSYENLİK |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Samet Ramazan KOÇOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Diksiyon tekniklerinin teori ve pratiğine yönelik bilgi ve uygulamalar ile güzel ve etkili konuşma becerisine sahip öğrenciler yetiştirmektir. |
Ders İçeriği |
Diksiyonla ilgili temel kavramlar, nefes alma ve nefes kontrolü yöntemleri ve alıştırmaları, ünlü ve ünsüz harflerin söylenişleri, ses kavramı ve özellikleri, Türkçe'nin ses özellikleri, tonlama, vurgulama ve duraklama kavramaları, anlatım biçimleri. |
Ders Kaynakları |
Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon/ Sırrı Er
Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon/ Sırrı Er |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Diksiyon kavramı ve tanımı, diksiyonun konuşmadaki önemi | Tartışmalı Ders |
2 | Dünya dilleri sınıflandırılması, lehçe, ağız ve şive kavramları | Ders |
3 | Soluk alma ve soluk verme kavramları ve yöntermleri | Özel Destek / Yapısal Örnekler |
4 | Diyaframa nefes alma ve diyaframda nefes kontrolü alıştırmaları | Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Ses kavramı ve özellikleri | Ders |
6 | Tonlama, duraklama ve vurgulama kavramları | Tartışmalı Ders |
7 | Türkçe'nin ses özellikleri | Ders |
8 | Ünsüz harflerin söylenişleri | Ders |
9 | Ünlü harflerin söylenişleri | Ders |
10 | Anlatım Biçimleri | Ders |
11 | Anlatım biçimleri metin okuma uygulaması | Sözlü |
13 | Diksiyon sunum uygulaması | Grup Çalışması |
13 | Diksiyon sunum uygulaması | Grup Çalışması |
13 | Diksiyon sunum uygulaması | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Doğru nefes alma yöntemini kavrar ve uygular | Özel Destek / Yapısal Örnekler | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Ses organlarını tanır | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Tonlama, vurgulama, duraklama kavramlarını öğrenir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Diksiyon ile ilgili temel kavramları öğrenir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Anlatım biçimlerini öğrenir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Doğru nefes alma yöntemini kavrar ve uygular | Özel Destek / Yapısal Örnekler | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Ses organlarını tanır | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Tonlama, vurgulama, duraklama kavramlarını öğrenir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Diksiyon ile ilgili temel kavramları öğrenir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Anlatım biçimlerini öğrenir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Doğru nefes alma yöntemini kavrar ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ses organlarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tonlama, vurgulama, duraklama kavramlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diksiyon ile ilgili temel kavramları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anlatım biçimlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğru nefes alma yöntemini kavrar ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ses organlarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tonlama, vurgulama, duraklama kavramlarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diksiyon ile ilgili temel kavramları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anlatım biçimlerini öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |