EN
  • Anasayfa
  • OPS224 Araştırma Teknikleri ve Seminer (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
OPS224 - Araştırma Teknikleri ve Seminer
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Araştırma Teknikleri ve Seminer OPS224 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
OPTİSYENLİK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ
Ders Veren
Amaç

Öğrencinin araştırma sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi ve sonuçta araştırmasını genel kurallar çerçevesinde raporlandırması

Ders İçeriği

Araştırma sürecini bilmek, araştırma sonucu elde edilen bilgileri yorumlayabilmek, genel ve etik kurallar çerçevesinde araştırmayı raporlandırmak

Ders Kaynakları ARIKAN, Rauf. (2005). Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama. Ankara3. KAPTAN, Saim. (1977). Bilimsel Araştırma Teknikleri, Ankara.
KARASAR, Niyazi. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Ders Notları (Ertan Efegil)
A. De Crespigny, K. R. Minogue, Çağdaş Siyaset Felsefecileri, (Ed. Mete Tunçay), Remzi Kitabevi, İstanbul
David West, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ahmet Cevizci), Paradigma Yay., İstanbul,
Sosyal Bilimlerde Araştırma yöntemleri, Prof. Dr. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Beta yayınları
Will Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş, (Türkçesi, Ebru Kılıç), İstanbul Bilgi Ünv. Yay., İstanbul
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel kavram ilke ve yaklaşımlar Rol Yapma / Drama
2 Araştırma teknik ve yöntemleri Beyin Fırtınası
4 Araştırma teknik ve yöntemleri Grup Çalışması
4 Araştırma teknik ve yöntemleri Grup Çalışması
5 Araştırma yapılması Sözlü İnceleme / Anket Çalışması
6 Verilerin toplanması Panel
7 Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemleri Sözlü
8 Ara sınav Panel
8 Vize sınavı, Verilerin istatistiksel çözümleme yöntemler Sözlü
9 Verilerin istatistiksel çözümlemelerinin yapılması Sözlü
10 Verilerin değerlendirilmesi Panel
11 Raporun hazırlanması Panel
12 Raporun tamamlanması Sözlü
14 Seminerin sunumu ve tartışma Panel
14 Seminerin sunumu ve tartışma Panel
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) Seminer Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme Panel Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir. Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder Gösterim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar Problem Çözme Önceden planlanmış özel beceriler
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir Benzetim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kaynak gösterme yöntemleri çerçevesinde Kaynakçayı yapılandırır - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırma yaparken kütüphane, internet, laboratuar, görsel ve yazılı kaynakları en verimli şekilde nasıl kullanacağını belirler - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel araştırmaları çıkartarak rapor eder.(Tez, makale, proje vb.) - - - - - - - - - - - - - - -
Bilimsel yazım kurallarına uygun rapor yazabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler literatür tarayabilecek ve atıf yapabileceklerdir. - - - - - - - - - - - - - - -
Hipotez, kuram, bilimsel yasa, olgu, gözlem, tümevarım, tümdengelim gibi temel bilimsel kavramları ifade eder - - - - - - - - - - - - - - -
Bilgi ve bilim kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, alanları ile ilgili bir araştırma önerisi yazabileceklerdir - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler, bilimsel araştırma süreci hakkında bilgi sahibi olacaklardır - - - - - - - - - - - - - - -