Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İSG Etiği | ISG5507 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN |
Ders Veren | |
Amaç |
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında çağdaş etik kuralların öğrenilmesi. |
Ders İçeriği |
Çalışma hayatında etik ile ilgili tanımlar ve bunların yer aldıkları ulusal ve uluslararası yasal/yasal olmayan düzenlemeler, Temel etik/mühendislik değerleri, Çalışma yaşamını etkileyen etik konu başlıkları, Çalışma yaşamında etik değerler ile çatışabilen olgular; Olguların nedenleri ve bu olgulardaki etik sorunlar, Özerklik, gizlilik, mesleki bağımsızlık ve sosyal sorumluluk kavramları, gibi konularında bilgi sahibi olmak, Ticari sırlar, bilgilendirmeler, izlem ve araştırmalar, profesyonel bağımsızlık. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 12 | 72 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 24 | 96 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 229 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Etik | |
1 | Etik | |
1 | Etik | |
1 | Etik | |
1 | Etik | |
1 | Etik | |
7 | Meslek Etiği | Ders |
7 | Meslek Etiği | Ders |
7 | Meslek Etiği | Ders |
7 | Meslek Etiği | Ders |
7 | Meslek Etiği | Ders |
12 | İSG Etiği | Ders |
12 | İSG Etiği | Ders |
12 | İSG Etiği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Analiz | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Meslek etiğinin kazandırdıklarının bilinmesi | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleki etik kavramlarının öğrenilmesi | |||
Meslek etiğinin kazandırdıklarının bilinmesi | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mesleki etik kavramlarının öğrenilmesi | |||
Meslek etiğinin kazandırdıklarının bilinmesi | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mesleki etik kavramlarının öğrenilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Analiz | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Meslek etiğinin kazandırdıklarının bilinmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Mesleki etik kavramlarının öğrenilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Meslek etiğinin kazandırdıklarının bilinmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Mesleki etik kavramlarının öğrenilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Meslek etiğinin kazandırdıklarının bilinmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Mesleki etik kavramlarının öğrenilmesi | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |