Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İSG Yönetim Sistemleri | ISG5509 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burak GÖRGÜN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kalite, Kalite yönetim sistemi, İSO 9000, TS EN İSO 14001,OHSAS 18001, İSO 22000. |
Ders İçeriği |
Kalite, Kalite yönetim sistemi, İSO 9000, TS EN İSO 14001,OHSAS 18001, İSO 22000. |
Ders Kaynakları |
ISO 9001:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Dr. Türker BAŞ- Murat OYMAK Seçkin ,2007
TSE Temel Kalite Yönetim Notları ISO-EN-TS 9000 Kalite Yönetim Sistemi Standart Serisi Ders Notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kalite Yönetim Sistemi Genel Bilgiler | Sözlü |
2 | Kavramlar tanımlar | Beyin Fırtınası |
3 | Yönetim sistemleri gelişimi ve uygulama faydaları | Beyin Fırtınası |
4 | Proses yaklaşımı ve etkileşimi | |
5 | Yönetim taahhütü-politika, hedefler | |
7 | Yönetim sistemi dökümantasyonu ISO 9001 | |
7 | Yönetim sistemi dökümantasyonu ISO 9001 | |
8 | Yönetim sistemi dökümantasyonu ISO 9001 UYGULAMALARI | |
9 | Yönetim sistemi dökümantasyonu ISO 14001 | |
10 | Yönetim sistemi dökümantasyonu ISO 14001 UYGULAMALARI | |
11 | Yönetim sistemi dökümantasyonu ISO 18001 | |
12 | Yönetim sistemi dökümantasyonu ISO 18001 UYGULAMALARI | |
14 | ÖRNEK ÇALIŞMALAR | |
14 | ÖRNEK ÇALIŞMALAR |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yönetimde güncel yaklaşımlardan da bahsederek, iş yaşamlarında karşılaşabilecekleri durumları ortaya koyabilmek. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrencilere yöneticilik bakış açısını kazandırmak. | Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetimde güncel yaklaşımlardan da bahsederek, iş yaşamlarında karşılaşabilecekleri durumları ortaya koyabilmek | |||
Kalite yönetim sistemi ve buna bağlı diğer yönetim sistemleri konusunda temel bilgilerin yüklemesi ve öğrencinin iş hayatında hazırlıklı olması. | |||
Kalite Yönetim sistemi dersini alan öğrenci iş hayatına başladığında karşılaşabileceği hususlara karşı hazırlıklı olmasını sağlamak ve verilecek görevde izleyeceği yolu bilerek iş hayatının içine atılması. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yönetimde güncel yaklaşımlardan da bahsederek, iş yaşamlarında karşılaşabilecekleri durumları ortaya koyabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencilere yöneticilik bakış açısını kazandırmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yönetimde güncel yaklaşımlardan da bahsederek, iş yaşamlarında karşılaşabilecekleri durumları ortaya koyabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite yönetim sistemi ve buna bağlı diğer yönetim sistemleri konusunda temel bilgilerin yüklemesi ve öğrencinin iş hayatında hazırlıklı olması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite Yönetim sistemi dersini alan öğrenci iş hayatına başladığında karşılaşabileceği hususlara karşı hazırlıklı olmasını sağlamak ve verilecek görevde izleyeceği yolu bilerek iş hayatının içine atılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |