Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İş Sağlığı ve Güvenliğinde Eğitim | ISG5514 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ardahan ESKİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Yunus DÜGER |
Amaç |
Dersin amacı, eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik yönü, çeşitli öğretim metotları ve bunların iş güvenliğine ne şekilde entegre edileceği konularında bilgiler kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Eğitimin tanımı ve alanı, eğitim süreçleri, amaç belirleme, hedef koyma, öğrenme etkinlikleri, ölçme değerlendirme, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, öğrenme psikolojisi, yetişkin eğitiminde ilkeler, eğitimin araçları, görsel, işitsel, görsel işitsel, interaktif eğitim teknikleri, iş eğitimin yöneldiği risk grupları, iş sağlığı ve güvenliğinin eğitime entegrasyonuna uygulama örnekleri |
Ders Kaynakları |
Ders notları
Yetişkin eğitimi (Ed. Malcolm S. Knowles) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eğitimin tanımı ve alanı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Temel eğitim süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Ölçme ve değerlendirme süreçleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Öğretim strateji, yöntem ve teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Öğrenme psikolojisi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Yetişkin eğitiminde ilkeler | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Eğitimin araçları (görsel, işitsel ve interaktif eğitim teknikleri) | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Güvenlik kültürü oluşumunda eğitimin önemi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Çalışanların İSG eğitimi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Özel politika gerektiren grupların iş sağlığı ve güvenliği eğitimi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | İş sağlığı ve güvenli uzmanlarının eğitimi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | İş sağlığı ve güvenli kurullarının eğitimi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Oryantasyon eğitimleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Diğer eğitimler | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eğitimin temel öğelerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenme materyalleri ve araç gereçlerini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş sağlığı ve güvenliğinde yetişkin eğitiminin önemini kavrar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş sağlığı ve güvenliğinde gerekli eğitimleri öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İş yerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri verebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimin temel öğelerini tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenme materyalleri ve araç gereçlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş sağlığı ve güvenliğinde yetişkin eğitiminin önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş sağlığı ve güvenliğinde gerekli eğitimleri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş yerlerinde iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri verebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |