Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kapalı Alanlarda Çalışma | ISG5517 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Edip AVŞAR |
Ders Veren | Prof. Dr. Edip AVŞAR |
Amaç |
Kapalı alan Çalışmalarında oluşabilecek tehlike ve riskler, bu tehlikelerden korunma, alınması gereken önlemler, kurtarma çalışmaları konularında öğrenciye bilgi ve beceri kazandırılması |
Ders İçeriği |
Bu derste Kapalı alanların tanımı özellikleri, kapalı ortamlarda oluşabilecek toz, zehir ve patlama riski bulunan tehlikeli gazlar ve korunma önlemleri ile kurtarma çalışmaları verilmektedir |
Ders Kaynakları |
T.C. ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI İş Teftiş Kurulu Başkanlığı
KUYU, DEHLİZ VE MAHZEN GİBİ KAPALI ALANLARDA YAPILAN ÇALIŞMALARDA ALINMASI GEREKEN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ ÖNLEMLERİ İş Müfettişi Yardımcılığı Etüdü Fatih Çağrı GÜZEL İş Müfettişi Yardımcısı İstanbul-2013
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kapalı ortam kavramı ve kapalı ortam çalışmaları | Ders |
2 | Kapalı ortam çalışmalarındaki tehlikeler riskler ve kazalar | Ders |
3 | Kapalı ortam kazaların sonuçları ve etkileri | Ders |
5 | Kapalı ortam çalışmalarında risk yönetimi (Tehlike önleme ve risk azaltma) | Ders |
5 | Kapalı ortam çalışmalarında risk yönetimi (Tehlike önleme ve risk azaltma) | Ders |
7 | Kapalı ortam çalışmalarında risk yönetimi (Hazırlık çalışmaları) | Ders |
7 | Kapalı ortam çalışmalarında risk yönetimi (Hazırlık çalışmaları) | Ders |
8 | Kapalı ortam kazalarında müdahale (aktivasyon, protokoller, bilgilendirme, tahliye, güvenlik vb) | Ders |
9 | Arasınav | Ders |
11 | Kapalı ortam kazalarında müdahale (arama kurtarma) | Ders |
11 | Kapalı ortam kazalarında müdahale (arama kurtarma) | Ders |
12 | Kapalı ortam kazalarında müdahale (Olay yeri yönetimi) | Ders |
13 | Kapalı ortam kazalarında iyileştirme | Ders |
14 | Kapalı ortam kazalarında acil yardım çalışmaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kapalı ortam kazalarında kaza yönetim çalışmalarının öğrenimi | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kapalı ortam kazalarında uygulanacak tehlike önleme ve risk azaltma tedbirlerinin öğrenimi | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kapalı ortam kazalarının etkilerinin öğrenimi | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kapalı ortam çalışmalarındaki tehlike ve risklerin öğrenimi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kapalı ortam kavramı ve kapalı ortam çalışmalarında görülen iş kazalarının öğrenimi | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kapalı ortam kazalarında kaza yönetim çalışmalarının öğrenimi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kapalı ortam kazalarında uygulanacak tehlike önleme ve risk azaltma tedbirlerinin öğrenimi | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kapalı ortam kazalarının etkilerinin öğrenimi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kapalı ortam çalışmalarındaki tehlike ve risklerin öğrenimi | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Kapalı ortam kavramı ve kapalı ortam çalışmalarında görülen iş kazalarının öğrenimi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |