Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Korunma Politikaları ve KKD | ISG5519 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - YL İÖ |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR |
Ders Veren | Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR |
Amaç |
İş Sağlığı ve Güvenliğinin sağlanmasında önleyici politikaların önemini ortaya koymak, risklerden korunmayı sağlamada tarafların görev ve sorumlulukları ile iş birliği içinde çalışacak bir yapılanma için gereklilikleri belirlemek, kaynağında önlemeden başlayarak diğer önleme tedbirleri ile bu konudaki mevzuat konusunda bilgilenmeyi sağlamak. Kişisel koruyucu donanımların tanıtılması, teknik özellikleri ve bu konudaki mevzuat konusunda bilgilenmeyi sağlamak. |
Ders İçeriği |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda genel bilgi; kavramsal çerçeve; tehlike, risk, önleme, korunma vb kavramlar; Tehlike kaynakları ve oluşturdukları riskler; Risklerden korunma ve risklerin yönetiminde temel yaklaşım ve politikalar, İSG ve korunmayı sağlamada, korunma politikalarını oluşturma ve uygulamada tarafların rolü ve sorumlulukları; İşyerinde korunma politikalarına yönelik gereklilikleri sağlamada temel mevzuat; Kişisel koruyucu donanımlar |
Ders Kaynakları |
Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 3 | 9 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İSG ve Mevzuatı Hakkında Genel Bilgilendirme | Ders |
2 | Korunma yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Kaynağına yönelik korunma -önleme politikasının amacı | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Çalışma ortamı gözetimi mevzuat | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Tozlu ortamlar ve çalışanların tozdan korunmasına dair yönetmelik | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Çalışanların gürültü ile ilgili risklerden korunmalarına dair yönetmelik | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Kişisel Koruyucu Donanımın Tanımı ve Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Kişisel Koruyucu Donanım Kategorileri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Göz ve yüz koruyucular, Kulak koruyucular, baş koruyucular | Ders Tartışmalı Ders |
10 | El ve kol koruyucular, Ayak ve bacak koruyucular | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Vücut ve gövde koruyucular | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | Solunum sistemi koruyucular | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Kişisel koruyucu donanımlar yönetmeliği mevzuatı ve uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
13 | Kişisel koruyucu donanımlar yönetmeliği mevzuatı ve uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Riskler, tehlikeli durumlar ve tehlikeli davranışlar hakkında bilgi edinilmesi | |||
İşyeri Bina ve Eklentilerindeki koruyucu önlemeleri hakkında bilgi edinilmesi. Bu konudaki uygulamaları, değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi edinilmesi | |||
Gürültü, kimyasallar ve tozlu ortamlarla ilgili korunma yöntemleri hakkında bilgi edinilmesi | |||
Korunma yöntemleri (kaynağına yönelik korunma, Ortama yönelik koruma, kişisel koruma) önleme politikası hakkında bilgi edinilmesi | |||
Tehlikelerden koruyan İş Güvenliği Ekipman ve Donanımları ile ilgili standartlar hakkında bilgi edinilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Riskler, tehlikeli durumlar ve tehlikeli davranışlar hakkında bilgi edinilmesi | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 |
İşyeri Bina ve Eklentilerindeki koruyucu önlemeleri hakkında bilgi edinilmesi. Bu konudaki uygulamaları, değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi edinilmesi | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 |
Gürültü, kimyasallar ve tozlu ortamlarla ilgili korunma yöntemleri hakkında bilgi edinilmesi | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 |
Korunma yöntemleri (kaynağına yönelik korunma, Ortama yönelik koruma, kişisel koruma) önleme politikası hakkında bilgi edinilmesi | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 |
Tehlikelerden koruyan İş Güvenliği Ekipman ve Donanımları ile ilgili standartlar hakkında bilgi edinilmesi | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 |