Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çayır Mera Kurma ve İşletme Teknikleri | TAB6003 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, çayır mera kurmanın teknik esasları olan toprak ve tohum yatağı hazırlığı, karışımların oluşturulması, gübreleme, yabancı ot kontrolu, sulama, hastalık ve zararlılarla mücadele, otlatma sistemleri ve diğer kullanım ve bakım işlemlerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Çayır mera kurmanın teknik esasları olan toprak ve tohum yatağı hazırlığı, karışımların oluşturulması, gübreleme, yabancı ot kontrolu, sulama, hastalık ve zararlılarla mücadele, otlatma sistemleri ve diğer kullanım ve bakım işlemleri |
Ders Kaynakları |
Çayır Mera Amenajman ve Islahı Ders Kitapları Ülkemizde Yapay Mera Kurma Konusunda Yapılan Çalışmalar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çayır Mera bitkileri ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
2 | Çayır mera karışımlarının oluşturulması | Tartışmalı Ders |
3 | Tohum yatağı hazırlığı | Tartışmalı Ders |
4 | Çayır mera bitkilerinin ekimi | Tartışmalı Ders |
5 | Çayır yönetimi | Tartışmalı Ders |
6 | Mera yönetimi | Tartışmalı Ders |
7 | Yabancı bitki mücadelesi | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Çayır merada gübreleme | Tartışmalı Ders |
9 | Çayır merada gübreleme | Tartışmalı Ders |
11 | Çayır merada su düzeni | Tartışmalı Ders |
12 | Çayır meralarda tesis ve yapılar | Tartışmalı Ders |
12 | Çayır meralarda tesis ve yapılar | Tartışmalı Ders |
14 | Çayır merada bakım | Tartışmalı Ders |
15 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mera amenajmanında ekolojik faktörlerin önemi hakkında bilgi sahibi olacaktır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mera kapasitesinin hesaplanması, yüksek verim ve kaliteli hayvansal ürün elde etmek için en uygun otlatma sisteminin planlamasını öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilir, bağımsız araştırma yapabilir, bilimsel olayları derinlemesine irdeleyerek yorumlayabilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Mera amenajmanında ekolojik faktörlerin önemi hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Mera kapasitesinin hesaplanması, yüksek verim ve kaliteli hayvansal ürün elde etmek için en uygun otlatma sisteminin planlamasını öğrenecektir. |
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilir, bağımsız araştırma yapabilir, bilimsel olayları derinlemesine irdeleyerek yorumlayabilir |