Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Popülasyon Genetiği | TAB6009 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Populasyonlardaki karakterlerin hangi oranlarda görüldüğünü sonraki nesillerde ne gibi değişmeler olduğunu öğretmek. |
Ders İçeriği |
Populasyon genetiğinin dayandığı temeller, Mendel kalıtımı |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramların Tanımlanması ve Giriş | Ders |
2 | Populasyonların Genetik Yapısı | Ders |
3 | Rastgele eşleşen populasyonlarda gen frekansı tayini ve Hardy Weinberg Kanunu | Ders |
4 | Populasyonların grafik ile gösterilmesi | Ders |
5 | Dominantlık ve resesiflik ilişkisi | Ders |
6 | Çok allellilik | Ders |
7 | Tekrar | Ders |
8 | Genotipik ve fenotipik varyasyon | Ders |
9 | Doğal seleksiyon | Ders |
10 | Genetik Kayma | Ders |
11 | Mutaston | Ders |
11 | Mutaston | Ders |
13 | Tür içi üreme | Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Populasyon genetiğinin dayandığı temelleri anlatır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Doğal populasyonlarda Mendel kalıtımı kanunlarını uygular. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mendel kalıtımının istatistik sonuçlarını değerlendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Populasyon genetiğinin dayandığı temelleri anlatır. |
Doğal populasyonlarda Mendel kalıtımı kanunlarını uygular. |
Mendel kalıtımının istatistik sonuçlarını değerlendirir. |