Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tahılların Ekolojisinde Son Gelişmeler | TAB6014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Yusuf Murat KARDEŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ekolojinin önemi, ekolojide iklim faktörlerinin çimlenme, fotosentez, solunum, transpirasyon ve tahıl yetiştiriciliği üzerine etkileri, son zamanlarda bu konularla ilgili yapılan araştırmalarla ekolojik bilincin oluşturulması |
Ders İçeriği |
Ekolojinin önemi, ekosistemve ekosistemin genel karakterleri, ekolojide iklim faktörleri (ışık, sıcaklık, rutubet,yağış,vs.) bu faktörlerin çimlenme, fotosentez, solunum ve transpirasyon üzerine etkileri, fotoperiyotve fotoperiyodizm, termoperiyotve termoperiyodizm, bu faktörlerin tahıllarda üreme ve yetiştiriciliğine etkileri, son zamanlarda bu konularla ilgili yapılan araştırmalar, ekolojik denge ve ekolojik dengenin bozulması. |
Ders Kaynakları |
Öğretim üyesi notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanıtım | Tartışmalı Ders |
2 | Tahılların yapısının ve çeşitlerinin tanınması | Tartışmalı Ders |
3 | Ekosistem ve ekosistemin genel karakterleri | Ders |
4 | Ekolojide iklim faktörleri | Ders |
5 | İklim faktörlerin solunum ve transpirasyon üzerine etkileri | Tartışmalı Ders |
7 | İklim faktörlerin tahıllarda çimlenme ve fotosentez, üzerine etkileri | Tartışmalı Ders |
7 | İklim faktörlerin tahıllarda çimlenme ve fotosentez, üzerine etkileri | Tartışmalı Ders |
8 | Tahıllarda Fotoperiyodizm | Ders |
9 | Termoperiyot | Ders |
10 | Termoperiyodizm | Tartışmalı Ders |
11 | Ekolojik denge | Tartışmalı Ders |
12 | Ekolojik dengenin bozulması | Tartışmalı Ders |
13 | Tahıllların yetiştirilme periyodu boyunca ekolojik istekleri | Tartışmalı Ders |
14 | Son zamanlarda ekoloji ile ilgili yapılan araştırma ve çalışmalar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tahıl çeşitlerinin ekolojik istekleri kavranır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekolojiye bağlı olarak bölgelere uygun tahıl çeşitlerinin seçimini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekolojinin genel tanımı öğrenilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Tahıl çeşitlerinin ekolojik istekleri kavranır |
Ekolojiye bağlı olarak bölgelere uygun tahıl çeşitlerinin seçimini kavrayabilme |
Ekolojinin genel tanımı öğrenilir |