Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tahılların Özel Islahı | TAB6016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Tahıl ıslahının temel prensiplerinin öğrenilmesidir. |
Ders İçeriği |
Derste, buğday, arpa, çavdar, yulaf, tritikale, mısır, çeltik, darılar ve kuş yemi cinsleri işlenecektir. Bu bitkilerin ekonomik önemi, kökeni ve taksonomileri, morfolojileri, alttür yada coğrafi çeşit grupları, adaptasyonları (İklim ve toprak istekleri), kültürü (ekim nöbeti, toprak hazırlama, tohumluk ve ekime hazırlanması, ekim ; zamanı, yöntemleri ve sıklığı, bakım, hastalık ve zararlılarla mücadele, hasat-harman, kurutma ve depolama yöntemleri) hakkında bilgi verilmektedir. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin notları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Serin İklim Tahılları Döllenme Biyolojisi | Tartışmalı Ders |
2 | Serin İklim Tahılları Döllenme Biyolojisi | Tartışmalı Ders |
4 | Tahıl Islahında Temel Prensipler | Tartışmalı Ders |
4 | Tahıl Islahında Temel Prensipler | Tartışmalı Ders |
6 | Verim ve Verim Öğeleri Arası İlişkiler | Tartışmalı Ders |
6 | Verim ve Verim Öğeleri Arası İlişkiler | Tartışmalı Ders |
8 | Melezleme | |
9 | Melez Kayıtları | Tartışmalı Ders |
10 | Açılan Materyal, Ön Verim, Verim ve Bölge Verim Denemeleri, Planlama Uygulama Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
10 | Açılan Materyal, Ön Verim, Verim ve Bölge Verim Denemeleri, Planlama Uygulama Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
12 | Tarla Gözlemleri | Tartışmalı Ders |
12 | Tarla Gözlemleri | Tartışmalı Ders |
14 | Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Serin ve sıcak iklim tahıllarında temel ıslah amaçlarını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Amaca yönelik bir ıslah programının nasıl yürütüleceğini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Melezleme yapmayı ve melez kayıtları tutmayı öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alana ilişkin teorik bilgileri uygulamaya aktararak kullanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Serin ve sıcak iklim tahıllarında temel ıslah amaçlarını öğrenir |
Amaca yönelik bir ıslah programının nasıl yürütüleceğini kavrar. |
Melezleme yapmayı ve melez kayıtları tutmayı öğrenir. |
Alana ilişkin teorik bilgileri uygulamaya aktararak kullanır. |