Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yem Bitkileri Islahı | TAB6025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders verme, arazi çalışmaları |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yem bitkilerinin genetik yapılarını arzu edilen karakterler doğrultusunda değiştirerek ve iyileştirerek, daha verimli daha kaliteli ve farklı çevre koşullarına dayanıklı özelliklerin kazandırılması öngörülen dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Yem bitkileri ıslahının zorlukları, yem bitkilerinin genel özellikleri, yem bitkileri ıslahı, ıslah amaçları gibi konular yem bitkileri ıslahı dersinin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Acar Z ve Ayan İ. 2004. Yem Bitkileri Kültürü. OMU Ziraat Fakültesi yayınları
Öğretim üyesi ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: yem bitkileri ıslahının güçlükleri | Tartışmalı Ders |
2 | Yem bitkilerinin genel özellikleri, kullanım şekilleri, baklagil ve buğdaygil yem bitkileri, döllenme şekli ve yaşam süreleri | Tartışmalı Ders |
3 | Yem bitkileri ıslahı | Tartışmalı Ders |
4 | Bitki genetik kaynakları | Tartışmalı Ders |
5 | Kendine döllenen yem bitkileri ıslahı, introdüksiyon, seleksiyon | Tartışmalı Ders |
6 | Yabancı döllenen yem bitkileri ıslahı, introdüksiyon, seleksiyon | Tartışmalı Ders |
7 | Sentetik çeşit Islahı, kompozit çeşit ıslahı | Tartışmalı Ders |
8 | Melezleme, melez çeşit ıslahı | Tartışmalı Ders |
9 | Apomiktik türlerin ıslahı | Tartışmalı Ders |
10 | Poliploid çeşitlerin ıslahı, | Tartışmalı Ders |
11 | Yem bitkilerinin ıslah amaçları, verim, ot verimi, tohum verimi | Tartışmalı Ders |
12 | Kök gelişimi ve nodozite oluşumu, kuvvetli fide gelişimi ve rekabet yetenekleri, gövde gelişimi, hastalık ve zararlılara dayanıklılık, kalite | Tartışmalı Ders |
13 | Besleme değeri, hazmolabilirlik, lezzetlilik, toksik maddeler | Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Amaca uygun yem bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; başlıca buğdaygil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yem bitkilerinin hasat devrelerine göre ot kalitesinin değişimini bilmek,önemli kuru ot bitkilerini tanıyabilme ve bu türlerden kaliteli ot üretim tekniklerini uygulayabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mısır ve sorgum gibi silaj bitkilerinin yetiştirme tekniklerini ve uygun hasat devreleri hakkında bilgileri üreticilere aktarabilme;kuru ot ve silaj yapımının ana ilkelerini bilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre yem bitkisi önerebilme;bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye için önemli yem bitkisi türlerini tanıyabilme; başlıca baklagil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Amaca uygun yem bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; başlıca buğdaygil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; |
Yem bitkilerinin hasat devrelerine göre ot kalitesinin değişimini bilmek,önemli kuru ot bitkilerini tanıyabilme ve bu türlerden kaliteli ot üretim tekniklerini uygulayabilme; |
Mısır ve sorgum gibi silaj bitkilerinin yetiştirme tekniklerini ve uygun hasat devreleri hakkında bilgileri üreticilere aktarabilme;kuru ot ve silaj yapımının ana ilkelerini bilmek |
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre yem bitkisi önerebilme;bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme; |
Türkiye için önemli yem bitkisi türlerini tanıyabilme; başlıca baklagil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; |