EN
  • Anasayfa
  • TAB6025 Yem Bitkileri Islahı (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TAB6025 - Yem Bitkileri Islahı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yem Bitkileri Islahı TAB6025 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme, arazi çalışmaları
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN
Ders Veren
Amaç

Yem bitkilerinin genetik yapılarını arzu edilen karakterler doğrultusunda değiştirerek ve iyileştirerek, daha verimli daha kaliteli ve farklı çevre koşullarına dayanıklı özelliklerin kazandırılması öngörülen dersin amacını oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Yem bitkileri ıslahının zorlukları, yem bitkilerinin genel özellikleri, yem bitkileri ıslahı, ıslah amaçları gibi konular yem bitkileri ıslahı dersinin içeriğini oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Acar Z ve Ayan İ. 2004. Yem Bitkileri Kültürü. OMU Ziraat Fakültesi yayınları
Öğretim üyesi ders notları
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: yem bitkileri ıslahının güçlükleri Tartışmalı Ders
2 Yem bitkilerinin genel özellikleri, kullanım şekilleri, baklagil ve buğdaygil yem bitkileri, döllenme şekli ve yaşam süreleri Tartışmalı Ders
3 Yem bitkileri ıslahı Tartışmalı Ders
4 Bitki genetik kaynakları Tartışmalı Ders
5 Kendine döllenen yem bitkileri ıslahı, introdüksiyon, seleksiyon Tartışmalı Ders
6 Yabancı döllenen yem bitkileri ıslahı, introdüksiyon, seleksiyon Tartışmalı Ders
7 Sentetik çeşit Islahı, kompozit çeşit ıslahı Tartışmalı Ders
8 Melezleme, melez çeşit ıslahı Tartışmalı Ders
9 Apomiktik türlerin ıslahı Tartışmalı Ders
10 Poliploid çeşitlerin ıslahı, Tartışmalı Ders
11 Yem bitkilerinin ıslah amaçları, verim, ot verimi, tohum verimi Tartışmalı Ders
12 Kök gelişimi ve nodozite oluşumu, kuvvetli fide gelişimi ve rekabet yetenekleri, gövde gelişimi, hastalık ve zararlılara dayanıklılık, kalite Tartışmalı Ders
13 Besleme değeri, hazmolabilirlik, lezzetlilik, toksik maddeler Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Amaca uygun yem bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; başlıca buğdaygil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yem bitkilerinin hasat devrelerine göre ot kalitesinin değişimini bilmek,önemli kuru ot bitkilerini tanıyabilme ve bu türlerden kaliteli ot üretim tekniklerini uygulayabilme; Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mısır ve sorgum gibi silaj bitkilerinin yetiştirme tekniklerini ve uygun hasat devreleri hakkında bilgileri üreticilere aktarabilme;kuru ot ve silaj yapımının ana ilkelerini bilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre yem bitkisi önerebilme;bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme; Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Türkiye için önemli yem bitkisi türlerini tanıyabilme; başlıca baklagil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme; Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Amaca uygun yem bitkisi türlerini üreticilere önerebilme; başlıca buğdaygil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme;
Yem bitkilerinin hasat devrelerine göre ot kalitesinin değişimini bilmek,önemli kuru ot bitkilerini tanıyabilme ve bu türlerden kaliteli ot üretim tekniklerini uygulayabilme;
Mısır ve sorgum gibi silaj bitkilerinin yetiştirme tekniklerini ve uygun hasat devreleri hakkında bilgileri üreticilere aktarabilme;kuru ot ve silaj yapımının ana ilkelerini bilmek
Ülkemizin değişik yöreleri için iklim ve toprak özelliklerine göre yem bitkisi önerebilme;bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilme;
Türkiye için önemli yem bitkisi türlerini tanıyabilme; başlıca baklagil yem bitkisi türlerini morfolojik özelliklerinden teşhis edebilme;