Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yem Bitkilerinde Tohumculuk Tekniği | TAB6027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TARLA BİTKİLERİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere tohum ve tohumluğun öneminin kavratılması, tescil ve sertifikasyon aşamalarının anlatılması |
Ders İçeriği |
Yembitkilerinde üreme ve tohum oluşumu, Yembitkilerinde tohumun ekolojisi, Yembitkilerinde tohumluk üretim tekniği, Yembitkilerinde tohumluk üretiminde ortaya çıkan genetik kaynaklı sorunlar, Yembitkileri tohumluk üretimini agronomik kaynaklı sorunları ve çözüm yolları, Yonca, korunga, fiğ tohum üretiminde göz önünde bulundurulması gerekli noktalar, Ayrık, brom gibi buğdaygil yembitkilerinin tohum üretiminde göz önünde bulundurulması gerekli noktalar. |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünyada ve Ülkemizde yem bitkileri tohumluk üretim, ihracat ve ithalat miktarları | Tartışmalı Ders |
2 | Dünyada ve Ülkemizde yem bitkileri tohumluk üretim politikaları | Tartışmalı Ders |
3 | İklim faktörlerinin yem bitkilerinde tohumluk üretimine etkisi | Tartışmalı Ders |
3 | İklim faktörlerinin yem bitkilerinde tohumluk üretimine etkisi | Tartışmalı Ders |
5 | Yem bitkileri tohumluk üretiminde tarımsal uygulamalar (ekim, gübreleme, sulama) | Tartışmalı Ders |
6 | Yem bitkileri tohumluk üretiminde tarımsal uygulamalar (yabancı ot kontrolu, çiçeklenme zamanının ayarlanması) | Tartışmalı Ders |
7 | Yem bitkileri tohumluk üretiminde tarımsal uygulamalar(Tozlanma, hastalık ve zararlılarla mücadele) | Tartışmalı Ders |
8 | Yem bitkileri tohumluk üretiminde tarımsal uygulamalar (Hasat, hasat sonu uygulamaları) | Tartışmalı Ders |
9 | Yem bitkileri tohumluk üretiminde tarımsal uygulamalar (büyümeyi düzenleyici maddeler, tohumların temizlenmesi ve kurutulması) | Tartışmalı Ders |
10 | Buğdaygil yem bitkilerinde sertifikalı tohumluk üretimi | Tartışmalı Ders |
10 | Buğdaygil yem bitkilerinde sertifikalı tohumluk üretimi | Tartışmalı Ders |
12 | Baklagil yem bitkilerinde sertifikalı tohumluk üretimi | Tartışmalı Ders |
12 | Baklagil yem bitkilerinde sertifikalı tohumluk üretimi | Tartışmalı Ders |
14 | Tohumluk üretiminde laboratuvar standartları ve uygulanması Belgeli tohumluk üretiminde etiketleme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yem bitkileri tohumluk üretim tekniği ayrıntılı bir şekilde öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yem bitkilerinde tohumluk üretiminde karşılaşılan güçlükleri bilir ve çözüm önerileri geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Son çıkan Tohumculuk Kanunu bilir, uygulamaya çalışır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Yem bitkileri tohumluk üretim tekniği ayrıntılı bir şekilde öğrenir. |
Yem bitkilerinde tohumluk üretiminde karşılaşılan güçlükleri bilir ve çözüm önerileri geliştirir. |
Son çıkan Tohumculuk Kanunu bilir, uygulamaya çalışır. |