EN
  • Anasayfa
  • TAB6030 Çayır Mera Arasındaki Fitososyolojik İlişkiler (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TAB6030 - Çayır Mera Arasındaki Fitososyolojik İlişkiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çayır Mera Arasındaki Fitososyolojik İlişkiler TAB6030 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TARLA BİTKİLERİ - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders verme
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nurgül ERGİN
Ders Veren
Amaç

İklim ve çayır mera ekosistemlerinin oluşumu arasındaki ilişkiler, çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet, evcil ve yaban hayvanların çayır ve meralar üzerine olan etkileri, toprak faunasının çayır ve meralar üzerindeki etkileri ve bu alanlarda yapılacak uygulamaların bitki örtüsü ve bu örtüyü oluşturan bitkilerin dağılışına etkilerinin incelenmesidir.

Ders İçeriği

İklim ve çayır mera ekosistemlerinin oluşumu arasındaki ilişkiler, çayır meralar üzerine mikroklimanın etkisi, çayır ve meralar ile toprak özellikleri arasındaki ilişkiler, çayır ve meralarda su kullanımı ve su döngüsü, çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet, evcil ve yaban hayvanların çayır ve meralar üzerine olan etkileri, toprak faunasının çayır ve meralar üzerindeki etkileri içermektedir.

Ders Kaynakları Dersi veren öğretim üyesinin ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İklim ve çayır mera ekosistemlerinin oluşumu arasındaki ilişkiler Tartışmalı Ders
2 Çayır meralar üzerine mikroklimanın etkisi Tartışmalı Ders
3 Çayır ve meralar ile toprak özellikleri arasındaki ilişkiler Tartışmalı Ders
4 Çayır ve meralarda su kullanımı ve su döngüsü Tartışmalı Ders
5 Toprak faunasının çayır ve meralar üzerindeki etkileri Tartışmalı Ders
6 Çayır ve meralarda azot döngüsü Tartışmalı Ders
7 Çayır ve meralarda güneş enerjisinden faydalanma, ışık, su, besin maddesi vb. maddeler yönünden çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet Tartışmalı Ders
7 Çayır ve meralarda güneş enerjisinden faydalanma, ışık, su, besin maddesi vb. maddeler yönünden çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet Tartışmalı Ders
9 Evcil ve yaban hayvanların çayır ve meralar üzerine olan etkileri Tartışmalı Ders
9 Evcil ve yaban hayvanların çayır ve meralar üzerine olan etkileri Tartışmalı Ders
11 Fitososyoloji konusunda yapılan çalışmaların incelenmesi Tartışmalı Ders
11 Fitososyoloji konusunda yapılan çalışmaların incelenmesi Tartışmalı Ders
13 Arazide yapılan vejetasyon ölçümlerinin fitososyolojik açıdan değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
13 Arazide yapılan vejetasyon ölçümlerinin fitososyolojik açıdan değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İklim ve çayır mera ekosistemlerinin oluşumu arasındaki ilişkileri öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet ve bitkilerin/bitki topluluklarının dağılışını öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Toprak faunasının çayır ve meralar üzerindeki etkilerini öğrenir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
İklim ve çayır mera ekosistemlerinin oluşumu arasındaki ilişkileri öğrenir.
Çayır ve mera bitkileri arasında görülen rekabet ve bitkilerin/bitki topluluklarının dağılışını öğrenir.
Toprak faunasının çayır ve meralar üzerindeki etkilerini öğrenir.