Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anadolu’da MÖ. 2. Binyıl Öncesi Ölü Gömme Gelenekleri | PÖA5004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Batı ve Orta Anadolu’da İlk Tunç Çağı III dönemi'nde şehirciliğin gelişmesine paralel olarak ortaya çıkan yönetici sınıf, uzak bölgeler ile ilişkilerin yoğunlaşmaya başlamasıyla birlikte yeni kültürel ve sosyal gelişmeler yaşanmıştır. Bu bağlamda döneme ait arkeolojik veriler üzerinden durum değerlendirilmesi bu dersin amacıdır. Ayrıca bu durumlar ile ilgili olarak ortaya atılan "büyük kervan yolu" gibi teorilerin tartışılması, Tarsus, Kültepe, Karataş-Semayük, Küllüoba, Beycesultan, Limantepe, Troya kronolojilerinin saptanması; Sağlıklı bir kronolojinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Batı ve orta Anadolu'da İTÇ III dönemine ait arkeolojik verilerin ve konu hakkındaki teorilerin tartışılması |
Ders Kaynakları |
Mellink, M,J., 1986 "The Early Bronze Age in West Anatolia: Aegean and Asiatic Correlations", The End of the Early Bronze Age in the Aegean(Yay. Haz. G. Cadogan), Cincinnati Classical Studies 6. Leiden:139-152.
Şahoğlu,V., 2004 “Interregional Contacts around the Aegean during the Early Bronze Age”Anadolu 27: 97-120. 2005 “The Anatolian Trade Network and the İzmir Region During the Early Bronze Age”, Oxford Journal of Archaeology 24:339-361. Efe,T., 2007 “The Theories of ‘ Great Caravan Route’ between Cilicia and Troy:the Early Bronze Age III Period in inland western Anatolia Anaolian Studies 57:1-17. Kouka, O., 2009 “Cross cultural links and elite-identities:the Eastern Agean/ Western Anatolia and Cyprus from the early Third Millenium through the early Second Millenium BC”, Cyprus and East Aegean: Intercultural Contacts from 3000 to 500 BC, Proceedings of the International Archaeological Symposium – Pythagoreion Samos, 17th -18th October 2008, (Yay. Haz. V. Karageorghis ve O. Kouka): 31-47. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 30 | 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anadolu İlk tunç çağları ile ilgili giriş. | |
2 | Kilikya bölgesi İTÇ III dönemi arkeolojik verileri | |
3 | Güneydoğu Anadolu bölgesi İTÇ III dönemi arkeolojik verileri | |
4 | Acemhöyük, Kültepe yerleşmeleri ve Konya bölgesi İTÇ III dönemleri | |
5 | Alişar, Alacahöyük, Polatlı yerleşmeleri İTÇ III dönemleri | |
6 | Karataş Semayük ve Beycesultan yerleşmeleri İTÇ III dönemleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Seyitömer yerleşmesi İTÇ III dönemleri | |
9 | Limantepe ve Baklatepe yerleşmeleri İTÇ III dönemleri | |
10 | Küllüoba İTÇ III dönemi | |
11 | Troas bölgesi İTÇ III dönemi. | |
12 | Trakya bölgesi İTÇ III dönemi. | |
13 | Ege dünyası ve Balkanlar’da İTÇ III dönemi. | |
14 | Genel değerlendirme ve tartışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Geçmişte yaşanan siyasal değişimlerin sosyo-kültürel duruma etkilerinin anlaşılabilmesi | |||
Yeni teknolojilerin kültürde yarattığı değişimler | |||
Anadolu'da tarihöncesi ölü gömme gelenekleri | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarihöncesi toplumlarda ölüm sebepleri ve yaşam süreleri | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarihöncesi ölüm ritüelleri | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Geçmişte yaşanan siyasal değişimlerin sosyo-kültürel duruma etkilerinin anlaşılabilmesi | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni teknolojilerin kültürde yarattığı değişimler | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Anadolu'da tarihöncesi ölü gömme gelenekleri | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihöncesi toplumlarda ölüm sebepleri ve yaşam süreleri | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Tarihöncesi ölüm ritüelleri | 5 | - | - | - | - | - | - | - |