Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
M.Ö. 1. Binyıl Anadolu Uygarlıkları | PÖA5028 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
Ders Veren | |
Amaç |
M.Ö. 1. binyılda Anadolu coğrafyası sınırları içinde tarih sahnesinde yer alan medeniyetlerin tarihsel, kültürel ve arkeolojik kalıntılarının incelenmesi ve bu bağlamda kültürler arasındaki benzerlikler, farklılıklar ve dönemsel yansımalarının gözlemlenmesi dersin temel amacıdır. |
Ders İçeriği |
Anadolu'da M.Ö. 1. binyıl içindeki Demir Çağı sürecindeki uygarlıklar. |
Ders Kaynakları |
S. Alp, Hitit Çağı’nda Anadolu, İstanbul, 2001.
N. Cahill (ed.), Lidyalılar ve Dünyaları, İstanbul, 2010.
Kollektif, Friglerin Gizemli Uygarlığı, İstanbul, 2007.
K. Köroğlu, E. Konyar (eds.), Urartu: Doğu’da Değişim, İstanbul, 2011.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 01-Giriş ve Kronolojiler | Sözlü |
2 | 02-Thraklar | Sözlü |
3 | 03-Mysler | Sözlü |
4 | 04-Hellenler | Sözlü |
5 | 05-Bithynialılar | Sözlü |
6 | 06-Paphlagonia ve Pontos | Sözlü |
7 | 07-Lykialılar | Sözlü |
8 | 08-Karialılar | Sözlü |
9 | 09-Assurlular | Sözlü |
10 | 10-Urartular | Sözlü |
11 | 11-Phrygler | Sözlü |
12 | 12-Lydialılar | Sözlü |
13 | 13-Persler | Sözlü |
14 | 14-Geç Hitit Şehir Devletleri | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Anadolu Uygarlıkları’nın kavranması | |||
M.Ö. 2. Binyıl sonlarında Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | |||
M.Ö. 1. Binyıl içindeki Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | |||
Demir Çağı Uygarlıkları’nın Anadolu’nun farklı noktalarındaki bağımsız ve etkileşimli gelişmelerin incelenmesi | |||
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile kıyaslamaların yapılması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Anadolu Uygarlıkları’nın kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - |
M.Ö. 2. Binyıl sonlarında Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | - | - | - | - | - | - | - | - |
M.Ö. 1. Binyıl içindeki Anadolu’nun Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demir Çağı Uygarlıkları’nın Anadolu’nun farklı noktalarındaki bağımsız ve etkileşimli gelişmelerin incelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile kıyaslamaların yapılması | - | - | - | - | - | - | - | - |