Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
M.Ö. 1. Binyılda Marmara ve Karadeniz’de Hellen Kolonizasyonu | PÖA5029 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin ERPEHLİVAN |
Amaç |
Marmara ve Karadeniz’de Hellen Kolonizasyonu dersi Anadolu kıyılarında yer alan coğrafyaya, M.Ö. 8-5. yüzyıllar arasında kurulmuş olan koloni kentleri ve bu süreci incelemeyi ve irdelemeyi amaçlamaktadır. Süreç içinde kalan dönemdeki arkeolojik materyalin de incelenmesini kapsayacaktır. |
Ders İçeriği |
Anadolu'nun Marmara ve Karadeniz kıyılarında kolonizasyon ile kurulan yeni yerleşmeler ve etkileşimler |
Ders Kaynakları |
H. Parkins ve C. Smith (eds.) Trade, Traders and The Ancient City, London-New York, 1998, 52-74.
G. R. Tsetskhladze, Karadeniz’in Tarih ve Arkeolojisi Üzerine (çev. S. Atasoy), İstanbul, 2005.
G. R. Tsetskhladze ve F. de Angelis (eds.), The Archaeology of Grek Colonisation, Essays dedicated to Sir John Boardman, Oxford, 1994.
G. R. Tsetskhladze (ed.), Greek Colonisation of the Black Sea Area, Stuttgart, 1998.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Derse Giriş, Ön Bilgilendirme ve Araştırma Tarihçesi | Sözlü |
2 | M.Ö. 2. Binyıl Sonu ve M.Ö. 1. Binyıl Başında Ege Dünyası | Sözlü |
3 | Karanlık Çağ ve Geometrik Dönem Sosyo-Kültürel Yapısı | Sözlü |
4 | Arkaik Dönem’in Sosyo-Kültürel Yapısı ve Tarihi | Sözlü |
5 | Kolonizasyon, Sebepleri, Sonuçları ve Tartışmalar | Sözlü |
6 | Kolonizasyon Dönemi Karadeniz Bölgesi arkeolojik kalıntıları | Sözlü |
7 | Kolonizasyon Dönemi Marmara Bölgesi arkeolojik kalıntıları | Sözlü |
8 | Ara Sınav | Seminer |
9 | Kolonizasyon Kitap İncelemesi I | Seminer |
10 | Kolonizasyon Kitap İncelemesi II | Seminer |
11 | Kolonizasyon Makale İncelemesi I | Seminer |
12 | Kolonizasyon Makale İncelemesi II | Seminer |
13 | Kolonizasyon Makale İncelemesi III | Seminer |
14 | Sonuç, Tartışma ve Çıkarımlar | Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Ege Dünyası Kültürleri’nin kavranması | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Karanlık Çağ ve Geometrik Dönem’in Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Arkaik Çağ’ın Siyasi ve Sosyo-Kültürel yapısında dair bilgi altyapısının oluşturulması | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kolonizasyon’un sebepleri ve sonuçlarına dair olan görüş ve teorilerin kavranması | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile eleştirilerin yapılması | Sözlü Sınav Sunum / Seminer | Seminer Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
M.Ö. 1. Binyıldan itibaren Ege Dünyası Kültürleri’nin kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karanlık Çağ ve Geometrik Dönem’in Sosyo-Kültürel yapısına dair bilgi altyapısının oluşturulması | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arkaik Çağ’ın Siyasi ve Sosyo-Kültürel yapısında dair bilgi altyapısının oluşturulması | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kolonizasyon’un sebepleri ve sonuçlarına dair olan görüş ve teorilerin kavranması | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tüm bilgi birikimi ışığında yayınların incelenmesi ve değerlendirmeler ile eleştirilerin yapılması | - | - | - | - | - | - | - | - |