Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uruk Dönemi ve Sorunları | PÖA5044 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | PROTOHİSTORYA VE ÖNASYA ARKEOLOJİSİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat TÜRKTEKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Mezopotamya'da sosyal-siyasi değişimin başlangıcı olarak tanımlanan ve Uruk Dünya Sistemi olarak da adlandırılan Uruk döneminde yaşanan gelişmelerin nedenleri ve sonuçlarının anlaşılması bu dersin amacıdır. |
Ders İçeriği |
Uruk dönemi merkezleri, sosyal karmaşıklık, Uruk yayılımı, kültürel ve politik ilişki ağları, Uruk döneminin arkeolojik verilere yansımaları. |
Ders Kaynakları |
Algaze, G., 2008. Ancient Mesopotamia at
the dawn of civilzation. Chicago.
Adams, R.McC. & Nissen, H.J., 1972. The Uruk Countryside. Chicago. van Ess, M., 2015. Absolute chronology of the Uruk and Jemdet Nasr Periods at Uruk, Southern Mesopotamia. The interpretation of additional 14C Samples. Rothmann, M., 2001. Uruk, Mesopotamia & Its Neighbors: Cross-Cultural Interactions in the Era of State Formation Algaze 1989 G. Algaze, "The Uruk Expansion: Crosscultural Exchange in Early Mesopotamian Civilization," CurrAnthr 30 (1989) 571-608. Algaze 1993 G. Algaze, The Uruk World System (Chicago 1993). |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 30 | 1 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Emperyalizmin tarihöncesi Mezopotamya'da Uruk dönemi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Yerel ve bölgesel olarak Uruk | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Uruk ilişkili buluntu topluluklarının tarihlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Uruk dünyasında kültürel etkileşim | Ders Tartışmalı Ders |
5 | MÖ. 4. ve 3. Binyılda kültürel ve politik ilişki ağları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Güney Mezopotamya'da Uruk Dönemi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Suriye ve Uruk Yayılımı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Hacınebi Yerleşimi ve Uruk Kolonileri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Mezopotamya'nın merkezileşme süreci | Ders Tartışmalı Ders |
10 | MÖ. 4. Binyılda Dicle, doğu Cezire ve batı İran | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Uruk dönemi mühürcülüğü | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Uruk kronolojisi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Uruk yerleşim modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
MÖ. 4. Binyıl'da Mezopotamya | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uruk Dünya Sistemi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uruk Kolonileri | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uruk Kronolojisi | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tarihöncesi dönemde ticaret ve siyasi oluşumlar | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MÖ. 4. Binyıl'da Mezopotamya | 5 | - | 5 | 5 | 4 | - | - | 5 |
Uruk Dünya Sistemi | 5 | 5 | - | 5 | 4 | - | - | 5 |
Uruk Kolonileri | 5 | - | 5 | - | 4 | - | - | 5 |
Uruk Kronolojisi | 5 | 5 | - | - | - | - | - | 5 |
Tarihöncesi dönemde ticaret ve siyasi oluşumlar | 5 | - | - | 5 | - | - | - | 5 |