Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Sanat Kuramları I | SCT5001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Amaç |
Öğrencilerin sanat kuramları üzerine genel bilgi edinmesi, cağ̆ ve donem üslupları hakkında kıyaslayıcı bir yorum yeteneği kazanmasını, sanat yapıtlarını değerlendirirken kullanacağı terimleri doğru olarak kavramasını, özellikler de sanat yapıtını okuma becerisi edinmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Modern sanat kuramlarının ve yöntemlerinin eleştirel bir araştırmasını içerir. |
Ders Kaynakları |
Erdoğan, İ. ve Alemdar K. (2010) Öteki Kuram
Erdoğan, İ. ve Alemdar K. (2010) Öteki Kuram Bozkurt, N. (2000) Sanat ve Estetik Kuramları Pooke, G. Ve Whitham, G. (2018) Çağdaş Sanatı Anlamak Smith, P. (2007) Kültürel Kuram, İstanbul: Babil Yayınları Barnard, M. (2002). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür Baudrillard, J. (1997). Tüketim Toplumu Bozkurt, M. (2005). Video Sanatı Bürger, P. (2004). Avangard Kuramı Kumar, K. (1999). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-Modern Topluma-Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 1 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 16 | 1 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 8 | 1 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 1 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin içerigi ve islenisi hakkında genel bilgilendirme. | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Estetik, Çağdaş Sanat, Modern Sanat ve Post-Modern sanat kavramları. | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Clement Greenberg ve Modern Sanat. | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Modernizm ve Avangardizm. | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Çagdas Sanatın baglamları. | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Çagdas Sanatın Formları: Heykel. | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Çagdas Sanatın Formları: Fotograf. | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Çagdas Sanatın Formları: Yerlestirme. | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Çagdas Sanatın Formları: Arazi Sanatı ve Yerlestirme. | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Arastırma ve Sunum 1 | Ders Seminer |
11 | Araştırma ve Sunum 2 | Ders Seminer |
12 | Araştırma ve Sunum 3 | Ders Seminer |
13 | Araştırma ve Sunum 4 | Ders Seminer |
14 | Araştırma ve Sunum 5 | Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat kuramları üzerinde teorik bir bilgi birikimi sahibi olacaktır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanata kuramsal ve kritik yaklaşımları öğrenecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Araştırma ve sözlü̈ sunum yapabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İlgili kaynakları kullanabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat kuramları üzerinde teorik bir bilgi birikimi sahibi olacaktır. | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 |
Sanata kuramsal ve kritik yaklaşımları öğrenecektir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 |
Araştırma ve sözlü̈ sunum yapabilecektir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 |
İlgili kaynakları kullanabilecektir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |