Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Sanat Kuramları II | SCT5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sosyal bilimlerin medya, iletişim, kültür çalışmaları gibi pek çok alanında temel bir bilgi ve dayanak niteliği taşıyan çağdaş kültür kuramlarının en temel olanlarını öğretmek, bunlara temel hazırlayan sosyal ve siyasal yapıları anlatmak ve kuramları oluşturan düşünür ve kuramcıları tanıtmaktır. |
Ders İçeriği |
Post Modern sanat kuramlarının ve yöntemlerinin eleştirel bir araştırmasını içerir. |
Ders Kaynakları |
Erdoğan, İ. ve Alemdar K. (2010) Öteki Kuram
Erdoğan, İ. ve Alemdar K. (2010) Öteki Kuram Bozkurt, N. (2000) Sanat ve Estetik Kuramları Pooke, G. Ve Whitham, G. (2018) Çağdaş Sanatı Anlamak Smith, P. (2007) Kültürel Kuram, İstanbul: Babil Yayınları Barnard, M. (2002). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür Baudrillard, J. (1997). Tüketim Toplumu Bozkurt, M. (2005). Video Sanatı Bürger, P. (2004). Avangard Kuramı Kumar, K. (1999). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-Modern Topluma-Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve ders planı konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Postmodern Kavramı | Ders |
3 | Modernizmin Eleştirisi -Post Modernizm ve Yeni Kavramsalcılık, Post Modern düşünce | Ders |
4 | Çağdaş Sanat nedir? Çağdaş Sanat ve Estetik Beğeni. | Ders |
5 | Çağdaş Sanatın Bağlamları, Çağdaş Sanatın Formları. | Ders |
6 | Post Modern dönemde Heykeller ve Nesneler. | Ders |
7 | Post Modern dönemde Fotoğraf. | Ders |
8 | Sanatın yeni formları, New Media, (Enstalasyon, Video). | Ders |
9 | Sanatın yeni formları, Arazi Sanatı ve Çevre Sanatı (Sokak Sanatı). | Ders |
10 | Çağdaş Sanatın Tema ve Meseleleri. | Ders |
11 | Çağdaş Sanatta Toplumsal Cinsiyet, Cinsiyet ve Bayağılık. | Ders |
12 | Çağdaş Sanatta Politika ve Küreselleşme. | Ders |
13 | Çağdaş Sanatta Popüler Kültür ve Tüketim Kültürü. | Ders |
14 | Dersin ve konuların genel değerlendirmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Modern ve sonrası döneme ilişkin düşünce tarihinin kilit olaylarını bilmesi beklenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çağdaş kültür kuramcıları, düşünür ve araştırmacılarını tanıması beklenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kültür tanım ve kuramlarının farklı perspektiflerle varılan yorumlarına hakim olması istenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kültür tanım ve kuramlarının farklı İlgili kaynakları kullanabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modern ve sonrası döneme ilişkin düşünce tarihinin kilit olaylarını bilmesi beklenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş kültür kuramcıları, düşünür ve araştırmacılarını tanıması beklenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültür tanım ve kuramlarının farklı perspektiflerle varılan yorumlarına hakim olması istenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültür tanım ve kuramlarının farklı İlgili kaynakları kullanabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |