Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Seramik Atölyesi I | SCT5007 | 2 + 1 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Kadir SEVİM |
Ders Veren | Prof. Kadir SEVİM |
Amaç |
Yüksek lisans seviyesindeki öğrencilerine endüstriyel seramik alanında form, fonksiyon, estetik, ergonomi ve tasarım ilkeleri dikkate alınarak özgün tasarımlar yaratabilmek ve bu tasarımların üretimlerini gerçekleştirmek dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Endüstriyel seramik tekniklerine uygun özgün konunun belirlenmesi, konu ile ilgili bilgilendirme sunumu, eskizlerin değerlendirilmesi, tasarımın teknik çizimi, model yapımı, kalıp alma, şekillendirme, bisküvi pişirimi, sır pişirimi, tasarım paftası hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler. |
Ders Kaynakları |
Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013, İstanbul
Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, Temmuz 2008, İstanbul FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Uygulama 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, Uygulama konularının belirlenmesi. | |
2 | Uygulama konusu saha arştırılmasının yapılması ve değerlendirilmesi | |
3 | Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması | |
3 | Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması | |
5 | Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması | |
5 | Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
8 | Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması | |
12 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
12 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
12 | Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması | |
14 | Proje dosyasının oluşturulması. Sergileme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi, | |||
Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi, | |||
Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi, | |||
Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi, | |||
Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi, | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 |
Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi, | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi, | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 |
Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi, | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |