EN
  • Anasayfa
  • SCT5008 Endüstriyel Seramik Atölyesi II (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5008 - Endüstriyel Seramik Atölyesi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Endüstriyel Seramik Atölyesi II SCT5008 2 + 1 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Kadir SEVİM
Ders Veren
Amaç

Yüksek lisans seviyesindeki öğrencilerine endüstriyel seramik alanında form, fonksiyon, estetik, ergonomi ve tasarım ilkeleri dikkate alınarak özgün tasarımlar yaratabilmek ve bu tasarımların üretimlerini gerçekleştirmek dersin amacını oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Endüstriyel seramik tekniklerine uygun özgün konunun belirlenmesi, konu ile ilgili bilgilendirme sunumu, eskizlerin değerlendirilmesi, tasarımın teknik çizimi, model yapımı, kalıp alma, şekillendirme, bisküvi pişirimi, sır pişirimi, tasarım paftası hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler.

Ders Kaynakları Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müşteba Kundul, Biltur Yayın Hizmetleri A.Ş. 2013, İstanbul
Alçı Şekillendirme Model Kalıp ve Seramik Döküm Teknikleri, Yunis Yılmazer, Alpa Pazarlama, Temmuz 2008, İstanbul
FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders içeriğinin incelenmesi, Uygulama konularının belirlenmesi.
2 Uygulama konusu saha arştırılmasının yapılması ve değerlendirilmesi
3 Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması
3 Eskiz çizimlerinin yapılması ve teknik çizimlere aktarılması
5 Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması
5 Modelleme aşaması ve teknik çözümlemelerin yapılması
7 Ara sınav
8 Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması
8 Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması
8 Kalıp aşaması ve teknik çözümlemelerinin yapılması
12 Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması
12 Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması
12 Uygulama konusunun döküm yolu ile şekillendirilmesi, biküvi pişirimi, rötuşlanması, sırlama ve sırlı pişirim yapılması
14 Proje dosyasının oluşturulması. Sergileme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi,
Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi,
Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi,
Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi,
Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Farklı tekniklerde alçı modellemeler yapabilmesi, Farklı tekniklerde alçı kalıpları yapabilmesi, - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrencinin, Endüstriyel seramik alanında temel form, fonksiyon, estetik, ergonomi konularında bilgi sahibi olabilmesi, - - - - - - - - - - - - - - -
Şekillendirme araç gereçlerini ve yöntemlerini kullanabilmesi, - - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım ve tasarım ilkeleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi, Tasarılarını teknik çizimlerle gösterebilmesi, - - - - - - - - - - - - - - -
Gerçekleştirmiş olduğu kalıplardan döküm ürünler alabilmesi, ürettiği ürünleri sırlayabilmesi ve fırınlayabilmesi, beklenmektedir. - - - - - - - - - - - - - - -