Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Eseri Okuma ve Yorumlama I | SCT5009 | 2 + 1 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Çok görülen ve üzerinde çok konuşulmuş̧ olan temel eserlere ait oldukları dönemlerin toplumsal, ekonomik ve siyasi hareketleri ve dönüşüm noktaları acısından bir kez daha bakarak bu eserleri alternatif bir bakış̧ açısı ile yeniden okuma yolu ile eleştirel düşünce ve bakış̧ açısının gelişmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Sanat eserlerine yönelik çözümleyici ve irdeleyici bir bakışı temellendirecek olan estetik/plastik değerlerin yanı sıra sosyal kültürel etkenlerin de söz konusu edildiği bu derste, son yüzyılda ortaya çıkan yapıt çözümleme önerilerinin ele alınması ve bu kapsamda sanat tarihinde öne çıkan eserler ele alınarak seramik sanatı disiplini içinde uygulanarak yorumlanmasını kapsar. |
Ders Kaynakları |
De Rynck, P. (2016) Resim Nasıl Okunur
Öndin, N. (2018) Barok Heykel ve Resim Sanatı Öndin, N. (2020) Gotik Resim ve Heykel Antmen, A. (2019) 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar Leppert, R. (2009) Sanatta Anlamın Görüntüsü Barrett, T. (2020) Eleştiri-Öğrenciler için Bir Rehber |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve ders planı konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Sanat eseri analiz yöntemlerinin tartışılması / Okuma biçimleri ve teknikleri | Ders |
3 | Antik Dönem / Mezopotamya, Yunan ve Roma uygarlıklarından Örnekler / Duvar resimleri ve Vazo resimleri üzerinden genel değerlendirme. | Ders |
4 | Rönesans Dönem örnekleri üzerine eser okuma. | Ders |
5 | Barok Dönem resminden örneklerle mitolojik okumalar. | Ders |
6 | Avrupa resim sanatından Örnekler üzerinden analiz / Gotik Dönem örnekleri | Ders |
7 | Avrupa resim sanatından Örnekler üzerinden analiz / Rönesans Dönemi örnekleri. | Ders |
8 | Avrupa resim sanatından Örnekler üzerinden analiz / Barok Dönem örnekleri. | Ders |
9 | 18. Yüzyıldan günümüz sanatına eser analizi / Üslup ve yorum tartışmaları. | Ders |
9 | 18. Yüzyıldan günümüz sanatına eser analizi / Üslup ve yorum tartışmaları. | Ders |
11 | Natürmort resimlerin simgesel anlamları ve yeniden okunmaları / 17. ve 18. yüzyıl Hollanda resim örnekleri. | Ders |
12 | 20. yüzyıl sanat akımlarında analiz yapmak ve sanat eseri bağlamı. | Ders |
12 | 20. yüzyıl sanat akımlarında analiz yapmak ve sanat eseri bağlamı. | Ders |
14 | Ders konularının genel değerlendirilmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat yapıtını içinde bulunduğu doneme göre analiz edebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çeşitli dönemlerden seçilmiş̧ sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat yapıtını içinde bulunduğu doneme göre analiz edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli dönemlerden seçilmiş̧ sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |