EN
  • Anasayfa
  • SCT5009 Sanat Eseri Okuma ve Yorumlama I (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5009 - Sanat Eseri Okuma ve Yorumlama I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Eseri Okuma ve Yorumlama I SCT5009 2 + 1 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama
EBS Koordinatörü Doç. İrfan DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Çok görülen ve üzerinde çok konuşulmuş̧ olan temel eserlere ait oldukları dönemlerin toplumsal, ekonomik ve siyasi hareketleri ve dönüşüm noktaları acısından bir kez daha bakarak bu eserleri alternatif bir bakış̧ açısı ile yeniden okuma yolu ile eleştirel düşünce ve bakış̧ açısının gelişmesini sağlamak.

Ders İçeriği

Sanat eserlerine yönelik çözümleyici ve irdeleyici bir bakışı temellendirecek olan estetik/plastik değerlerin yanı sıra sosyal kültürel etkenlerin de söz konusu edildiği bu derste, son yüzyılda ortaya çıkan yapıt çözümleme önerilerinin ele alınması ve bu kapsamda sanat tarihinde öne çıkan eserler ele alınarak seramik sanatı disiplini içinde uygulanarak yorumlanmasını kapsar.

Ders Kaynakları De Rynck, P. (2016) Resim Nasıl Okunur
Öndin, N. (2018) Barok Heykel ve Resim Sanatı
Öndin, N. (2020) Gotik Resim ve Heykel
Antmen, A. (2019) 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar
Leppert, R. (2009) Sanatta Anlamın Görüntüsü
Barrett, T. (2020) Eleştiri-Öğrenciler için Bir Rehber
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve ders planı konusunda bilgilendirme. Ders
2 Sanat eseri analiz yöntemlerinin tartışılması / Okuma biçimleri ve teknikleri Ders
3 Antik Dönem / Mezopotamya, Yunan ve Roma uygarlıklarından Örnekler / Duvar resimleri ve Vazo resimleri üzerinden genel değerlendirme. Ders
4 Rönesans Dönem örnekleri üzerine eser okuma. Ders
5 Barok Dönem resminden örneklerle mitolojik okumalar. Ders
6 Avrupa resim sanatından Örnekler üzerinden analiz / Gotik Dönem örnekleri Ders
7 Avrupa resim sanatından Örnekler üzerinden analiz / Rönesans Dönemi örnekleri. Ders
8 Avrupa resim sanatından Örnekler üzerinden analiz / Barok Dönem örnekleri. Ders
9 18. Yüzyıldan günümüz sanatına eser analizi / Üslup ve yorum tartışmaları. Ders
9 18. Yüzyıldan günümüz sanatına eser analizi / Üslup ve yorum tartışmaları. Ders
11 Natürmort resimlerin simgesel anlamları ve yeniden okunmaları / 17. ve 18. yüzyıl Hollanda resim örnekleri. Ders
12 20. yüzyıl sanat akımlarında analiz yapmak ve sanat eseri bağlamı. Ders
12 20. yüzyıl sanat akımlarında analiz yapmak ve sanat eseri bağlamı. Ders
14 Ders konularının genel değerlendirilmesi. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanat yapıtını içinde bulunduğu doneme göre analiz edebilmek. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çeşitli dönemlerden seçilmiş̧ sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sanat yapıtını içinde bulunduğu doneme göre analiz edebilmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak. - - - - - - - - - - - - - - -
Çeşitli dönemlerden seçilmiş̧ sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -