EN
  • Anasayfa
  • SCT5010 Sanat Eseri Okuma ve Yorumlama II (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5010 - Sanat Eseri Okuma ve Yorumlama II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Eseri Okuma ve Yorumlama II SCT5010 2 + 1 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama
EBS Koordinatörü Doç. İrfan DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Çok görülen ve üzerinde çok konuşulmuş̧ olan temel eserlere ait oldukları dönemlerin toplumsal, ekonomik ve siyasi hareketleri ve dönüşüm noktaları acısından bir kez daha bakarak bu eserleri alternatif bir bakış̧ açısı ile yeniden okuma yolu ile eleştirel düşünce ve bakış̧ açısının gelişmesini sağlamak.

Ders İçeriği

Günümüz Sanatında öne çıkan farklı disiplinlere ait önemli tavır, yaklaşım ve yapıtlar, çağdaş sanat ve düşünce akımları paralelinde, gerek tasarım ilkeleri gerekse anlam yapılarının dayandığı sosyal/kültürel dinamikler açısından ele alınması, yorum-aşırı yorum olasılıklarını tartışan değerlendirme ve çözümleme deneylerinin yapılması ve bu kapsamda sanat tarihinde öne çıkan eserlerin seramik sanatı disiplini içinde uygulanarak yorumlanmasını kapsar.

Ders Kaynakları Thompson, j. (2014) Modern Resim Nasıl Okunur
Rubin, J. H. (2015) İzlenimcilik Nasıl Okunur
Wilson, M. (2015) Çağdaş Sanat Nasıl Okunur
D’Alleva, A. (2015) Sanat Tarihi Nasıl Yazılır?
Erinç, M. S. (2004) Resmin eleştirisi Üzerine
Barrett, T. (2020) Eleştiri-Öğrenciler için Bir Rehber
Barrett, T.(2015) Neden Bu Sanat ?-Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve ders planı konusunda bilgilendirme. Ders
2 Sanat eserinin toplumsal bağlamı / Toplumsal özelliklerin sanat eseri üzerine etkisi. Ders
3 20. yüzyıl sanat akımlarında bağlam ve eser yorumlama. Ders
3 20. yüzyıl sanat akımlarında bağlam ve eser yorumlama. Ders
5 Modern sanat akımları ve biçimsel ve üslup özellikleri / Avangard Teorinin toplumsal bağlamı. Ders
5 Modern sanat akımları ve biçimsel ve üslup özellikleri / Avangard Teorinin toplumsal bağlamı. Ders
7 Kübizm ve Soyut sanat anlayışının toplumsal bağlamı ve biçim-üslup yorumlama. Ders
8 Pop-Art ve Op-Art sanat anlayışının toplumsal bağlamı ve biçim-üslup yorumlama. Ders
9 Kavramsal sanatta bağlam ve yorumlama. Ders
9 Kavramsal sanatta bağlam ve yorumlama. Ders
11 Çağdaş sanatta heykel ve nesnelerin bağlamı ve yorumu. Ders
11 Çağdaş sanatta heykel ve nesnelerin bağlamı ve yorumu. Ders
13 Sanatın yeni formları, New Media, (Enstalasyon, Video) sanatında bağlam ve yorum. Ders
14 Ders konularının genel değerlendirilmesi. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanat yapıtını içinde bulunduğu doneme göre analiz edebilmek. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çeşitli dönemlerden seçilmiş̧ sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sanat yapıtını içinde bulunduğu doneme göre analiz edebilmek. - - - - - - - - - - - - - - -
Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak. - - - - - - - - - - - - - - -
Çeşitli dönemlerden seçilmiş̧ sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek. - - - - - - - - - - - - - - -