Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Eseri Okuma ve Yorumlama II | SCT5010 | 2 + 1 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Çok görülen ve üzerinde çok konuşulmuş̧ olan temel eserlere ait oldukları dönemlerin toplumsal, ekonomik ve siyasi hareketleri ve dönüşüm noktaları acısından bir kez daha bakarak bu eserleri alternatif bir bakış̧ açısı ile yeniden okuma yolu ile eleştirel düşünce ve bakış̧ açısının gelişmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Günümüz Sanatında öne çıkan farklı disiplinlere ait önemli tavır, yaklaşım ve yapıtlar, çağdaş sanat ve düşünce akımları paralelinde, gerek tasarım ilkeleri gerekse anlam yapılarının dayandığı sosyal/kültürel dinamikler açısından ele alınması, yorum-aşırı yorum olasılıklarını tartışan değerlendirme ve çözümleme deneylerinin yapılması ve bu kapsamda sanat tarihinde öne çıkan eserlerin seramik sanatı disiplini içinde uygulanarak yorumlanmasını kapsar. |
Ders Kaynakları |
Thompson, j. (2014) Modern Resim Nasıl Okunur
Rubin, J. H. (2015) İzlenimcilik Nasıl Okunur Wilson, M. (2015) Çağdaş Sanat Nasıl Okunur D’Alleva, A. (2015) Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? Erinç, M. S. (2004) Resmin eleştirisi Üzerine Barrett, T. (2020) Eleştiri-Öğrenciler için Bir Rehber Barrett, T.(2015) Neden Bu Sanat ?-Çağdaş Sanatta Estetik ve Eleştiri |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve ders planı konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Sanat eserinin toplumsal bağlamı / Toplumsal özelliklerin sanat eseri üzerine etkisi. | Ders |
3 | 20. yüzyıl sanat akımlarında bağlam ve eser yorumlama. | Ders |
3 | 20. yüzyıl sanat akımlarında bağlam ve eser yorumlama. | Ders |
5 | Modern sanat akımları ve biçimsel ve üslup özellikleri / Avangard Teorinin toplumsal bağlamı. | Ders |
5 | Modern sanat akımları ve biçimsel ve üslup özellikleri / Avangard Teorinin toplumsal bağlamı. | Ders |
7 | Kübizm ve Soyut sanat anlayışının toplumsal bağlamı ve biçim-üslup yorumlama. | Ders |
8 | Pop-Art ve Op-Art sanat anlayışının toplumsal bağlamı ve biçim-üslup yorumlama. | Ders |
9 | Kavramsal sanatta bağlam ve yorumlama. | Ders |
9 | Kavramsal sanatta bağlam ve yorumlama. | Ders |
11 | Çağdaş sanatta heykel ve nesnelerin bağlamı ve yorumu. | Ders |
11 | Çağdaş sanatta heykel ve nesnelerin bağlamı ve yorumu. | Ders |
13 | Sanatın yeni formları, New Media, (Enstalasyon, Video) sanatında bağlam ve yorum. | Ders |
14 | Ders konularının genel değerlendirilmesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat yapıtını içinde bulunduğu doneme göre analiz edebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çeşitli dönemlerden seçilmiş̧ sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat yapıtını içinde bulunduğu doneme göre analiz edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çeşitli dönemlerden seçilmiş̧ sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |