EN
  • Anasayfa
  • SCT5012 Sanatsal Seramik Atölyesi II (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5012 - Sanatsal Seramik Atölyesi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanatsal Seramik Atölyesi II SCT5012 2 + 1 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Elif AĞATEKİN
Ders Veren
Amaç

Öğrenciyle, seramik malzemenin ifade olanaklarının sorgulandığı, çağın diline uygun yeni teknikler ve düşünme biçimleri üzerinde seramik malzemeyle araştırma yapma olanağı verilen bu derste sanatsal ifadesi ve teknik yeterliliği olgunlaşmış özgün uygulamaların yapılması amaçlanır.

Ders İçeriği

1. İç ve dış mekana uygun projeler tasarlanır. 2. Tasarımlar seramik tekniklerinden yararlanılarak gerçekleştirilir. 3. Konu ile ilgili malzeme-mekan problemleri saptanır. 4. Problemlerin çözümüne yönelik ölçeklendirme ve uygulamalar yapılır.

Ders Kaynakları Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London
Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul
Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul
Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway
Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London
Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul
Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul
Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway
Barnard, R., Daintry, N.; Twomey, C., (2007), Breaking the Mould: New Approaches to Ceramics, Black Dog Publishing, London
Lynton, N., (1991), Modern Sanatın Öyküsü, 2. Basım. Remzi Kitabevi, İstanbul
Germaner, S., (1997), 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Kabalcı Yayınları, İstanbul
Veiteberg, J., (2005), Craft in Transition, Bergen National Academy of the Arts, Valdres Trykkeri, Norway
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 3 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 3 24
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 3 6
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 7 3 21
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 3 3
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 7 3 21
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 3 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 3 3
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 125
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerin belirledikleri konu ve kavramlarla ilgili yaptıkları araştırmalar değerlendirilir. Kavramın ifadesinde yapmakla yükümlü oldukları 5 formun biçimlendirilmesine devam edilir.
4 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
4 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
4 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
4 5 farklı formun biçimlendirilmesiyle ilgili süreç devam eder
6 Belirlenen kavramın ifadesinde 3 farklı boyda tabak formu hazırlanır.
7 Biçimlendirmesi tamamlanan formlar üzerinden değerlendirme yapılır.
9 3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir.
9 3 farklı boyda tabak formunun hazırlıklarına devam edilir.
10 Belirlenen kavrama bağlı olacak 1 adet 15x15 cm ebatında karo tasarımı yapılır ve uygulanır.
11 Final Ders
11 Final Ders
11 Final Ders
11 Final Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanatsal birikimini özgün formlarla ifade eder.
Özgün sanatsal formlar tasarlar
Sanatsal birikiminin farkına varır.
Seçtiği konuyla ilgili malzeme mekan ilişkisini kurar.
Tasarımları üç boyutlu algılar sorunlarını çözer.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sanatsal birikimini özgün formlarla ifade eder. 3 5 3 5 5 3 4 5 4 5 4 5 5 5 4
Özgün sanatsal formlar tasarlar 5 4 3 5 4 5 3 5 4 5 5 4 3 5 4
Sanatsal birikiminin farkına varır. 5 5 5 5 4 3 5 5 4 5 5 5 5 4 5
Seçtiği konuyla ilgili malzeme mekan ilişkisini kurar. 5 4 4 4 5 4 5 3 4 5 5 4 4 5 3
Tasarımları üç boyutlu algılar sorunlarını çözer. 5 5 3 5 4 5 4 5 4 5 5 5 3 4 5