Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | SCT5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Ders Veren | Doç. Leyla KUBAT |
Amaç |
Lisansüstü öğrencilerde yazılı ve sözlü sunum becerilerini geliştirmek. |
Ders İçeriği |
Sunum teknikleri, etkili akademik içerik hazılamak. |
Ders Kaynakları |
Temel Eğinli, A. ve Gürüz, D. (2010). Etkili Sunum Teknikleri, Detay Y.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sunum Teknikleri | Ders |
1 | Sunum Teknikleri | Ders |
1 | Sunum Teknikleri | Ders |
1 | Sunum Teknikleri | Ders |
1 | Sunum Teknikleri | Ders |
1 | Sunum Teknikleri | Ders |
1 | Sunum Teknikleri | Ders |
8 | Etkili İçerik Hazırlamak | Ders |
8 | Etkili İçerik Hazırlamak | Ders |
8 | Etkili İçerik Hazırlamak | Ders |
8 | Etkili İçerik Hazırlamak | Ders |
8 | Etkili İçerik Hazırlamak | Ders |
8 | Etkili İçerik Hazırlamak | Ders |
14 | Sunum | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci akademik okur yazarlığını geliştirir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci akademik araştırma ve yayın yapabilecek yetkinliğe ulaşır. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci sunum tekniklerini öğrenir. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci akademik okur yazarlığını geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci akademik araştırma ve yayın yapabilecek yetkinliğe ulaşır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sunum tekniklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |