EN
  • Anasayfa
  • SCT5013 Seramik Dekor Yöntemleri I (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5013 - Seramik Dekor Yöntemleri I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik Dekor Yöntemleri I SCT5013 2 + 1 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Mine POYRAZ
Ders Veren
Amaç

Dersin teorik kısmı öğrenciye verildikten sonra, öğrenci kendi saptadığı konu üzerinden araştırma ve sorgulama yöntemi ile düşünsel ve sezgisel açılımlarda bulunarak bir sanat yapıtı ortaya koyar.

Ders İçeriği

Öğrencilere önerilen proje konusu doğrultusunda, sıraltı, sırüstü ve sıriçi tekniklerisilikon, ve astarla yapılan desen ve renk kompozisyonlarının araştırılması yapılır. Lüster, altın yaldız gibi metalik boya ve sırların kullanımıyla yüzeyler görsel olarak zenginleştirilir .Değişik seramik dekor teknikleri oluşturulur. resimsel değerleri içeren desenlerin iki ya da üç boyutlu seramik yüzeylerine uygulanmasını içerir.

Ders Kaynakları Alariesto,A.,Kaipiainen,B.,Landström,B.,Leivo,I. and Lindh,F.(1987)Arabia Present,Giftline.Oy Tieto Ab.Finland
Seramik Türkiye, Seramik Federasyonu Dergisi,1-12.
Seramik Sanat,Bilim ve Teknoloji Dergisi,Türk Seramik Derneği Dergisi
Gale J., Pottery,Teach Yourself Book,1973.
Clark ,K.(1998) The Potter's Manual. QuartoPublishing Plc. UK
Ayta T., Toprak Sanatlarında Dekoratif Uygulama Yöntemleri,1976.
Çobanlı,Z. (1996)Seramik Astarları.Anadolu Ü.GSF Yayın No:15.Eskişehir
Tasarım ve Dekor, Türk Seramik Derneği Yayınları, No : 12
Sıdıka,S.,S. (2003) Sermik Dekorları.Anadolu Ü.GSF Yayın No:30.Eskişehir
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İzleme ve kazıma dekorları hakkında bilgi verilmesi, kaynaklarla örneklenmesi ve plakalarda uygulanması.
2 Özgün tasarımlarda seçilen örneğin uygulanması,farklılaşmanın tartışılması
3 Yontma ve oyma dekorları hakkında bilgi verilmesi, kaynaklarla örneklenmesi ve plakalarda uygulanması.
4 Özgün tasarımlarda seçilen örneğin uygulanması, farklılaşmanın tartışılması
5 Ajur ve kesme dekorları hakkında bilgi verilmesi, kaynaklarla örneklenmesi ve plakalarda uygulanması.
4 Özgün tasarımlarda seçilen örneğin uygulanması, farklılaşmanın tartışılması
7 Parça eklemeli dekorlar ve kabartma konturlu dekorlar hakkında bilgi verilmesi, kaynaklarla örneklenmesi ve plakalarda uygulanması.
8 Özgün tasarımlarda seçilen örneğin uygulanması, farklılaşmanın tartışılması
9 Bölmeli dekorlar ve sgrafitto dekorları hakkında bilgi verilmesi ,kaynaklarla örneklenmesi ve plakalarda uygulanması
4 Özgün tasarımlarda seçilen örneğin uygulanması, farklılaşmanın tartışılması
11 Dekorlu döküm kalıpları hakkında bilgi verilmesi, kaynaklarla örneklenmesi ve plakalarda ve küçük kalıplarda uygulanması.
12 Kurumaya bırakılması ve bisküvi pişirimlerinin yapılması
13 Sırlama
14 Sırlı pişirimlerinin yapılması, montaj gerektiren çalışmalarda montajın nasıl yapıldığını birlikte uygulama ve sonuçlandırma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dekor yöntemlerinin oluşturulmasında kullanılan çamurun cinsi, yüzeyin özelliği, yüzeyin sertliği, pişirim derecesi, kullanılan araçların getirdiği özellikler ve bunlar ile oluşturulan farklılıkları bilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Dekor yöntemlerinin oluşturulmasında kullanılan çamurun cinsi, yüzeyin özelliği, yüzeyin sertliği, pişirim derecesi, kullanılan araçların getirdiği özellikler ve bunlar ile oluşturulan farklılıkları bilir. - - - - - - - - - - - - - - -