Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Dekor Yöntemleri II | SCT5014 | 2 + 1 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Mine POYRAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin teorik kısmı öğrenciye verildikten sonra, öğrenci kendi saptadığı konu üzerinden araştırma ve sorgulama yöntemi ile düşünsel ve sezgisel açılımlarda bulunarak bir sanat yapıtı ortaya koyar. |
Ders İçeriği |
Öğrencilere önerilen proje konusu doğrultusunda, sıraltı, sırüstü ve sıriçi tekniklerisilikon, ve astarla yapılan desen ve renk kompozisyonlarının araştırılması yapılır. Lüster, altın yaldız gibi metalik boya ve sırların kullanımıyla yüzeyler görsel olarak zenginleştirilir .Değişik seramik dekor teknikleri oluşturulur. resimsel değerleri içeren desenlerin iki ya da üç boyutlu seramik yüzeylerine uygulanmasını içerir. |
Ders Kaynakları |
Ayta T., Toprak Sanatlarında Dekoratif Uygulama Yöntemleri,1976
1. Tasarım ve Dekor, Türk Seramik Derneği Yayınları, No : 12, 2. Seramik Sanat,Bilim ve Teknoloji Dergisi,Türk Seramik Derneği Dergisi,, 3. Seramik Türkiye, Seramik Federasyonu Dergisi,1-12 Birks T.,The Complete Potter’s Companion,1996. Çobanlı,Z. (1996)Seramik Astarları.Anadolu Ü.GSF Yayın No:15.Eskişehir Sıdıka,S.,S. (2003) Sermik Dekorları.Anadolu Ü.GSF Yayın No:30.Eskişehir |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sır altı ve sır üstü, Serigrafi baskı dekor tekniği ile ilgili tanımlar ve kavramlar | |
2 | Sır altı ve sır üstü, serigrafi baskı dekor tekniğinin özellikleri ve kullanılan araç gereçler. | |
3 | Sır altı ve sır üstü, serigrafi baskı dekor tekniği ile ilgili uygulama örnekleri | |
4 | Konu ile ilgili tasarım yapma | |
5 | Konuyu, mekanı ve ölçüyü belirleme, Kaynak tarama ve etüd etme | |
6 | Eskiz çalışması yapma | |
7 | Sır altı ve sır üstü dekor tekniğinin uygulanması; Boyaları kullanıma hazır ve Tasarımı dekor tekniğine uygunhale getirme | |
8 | Rötuşlama Bisküvi pişirimi | |
9 | Dekor pişirimi yapma | |
10 | Serigrafi baskı dekor tekniği; Asetat veya aydıngere pozitiflerin çalışılması | |
11 | Elek seçimi ve hazırlama, Pozlama | |
12 | Baskı yüzeyinin hazırlanması; Elek ve baskı tezgâhının hazırlanmasıi. Seramik yüzey üzerine baskının uygulanması, Çıkartma kâğıtları üzerine baskının uygulanması | |
13 | Lak çekimi ve kurutma, Çıkartmanın seramik yüzeyine aktarılması | |
14 | Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Serigrafi ile dekorlamayı tasarıma göre uygulayabilecektir. | |||
Sır dekor çalışmalarını ürünün özelliğine göre yapabilecektir. | |||
Mayolika ve minai dekor çalışmalarını tasarıma göre uygulayabilecektir | |||
Sır altı ve sır üstü dekorlamayı tasarıma göre yapabilecektir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Serigrafi ile dekorlamayı tasarıma göre uygulayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sır dekor çalışmalarını ürünün özelliğine göre yapabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mayolika ve minai dekor çalışmalarını tasarıma göre uygulayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sır altı ve sır üstü dekorlamayı tasarıma göre yapabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |