Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Teknolojisi Araştırmaları I | SCT5017 | 2 + 1 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT |
Ders Veren | Doç. Leyla KUBAT |
Amaç |
Seçilen araştırma konusunda yapılacak teorik araştırma ve uygulama çalışmaları amaçlanmaktadır. Seçilen bünye konusuna bağlı olarak literatür araştırması, teorik alt yapının hazırlanarak uygulamaların yapılmasını kapsamaktadır. |
Ders İçeriği |
Seramik teknolojisi alanında özgün bir araştırma konusunun belirlenmesi, konuya uygun hammaddelerin kimyasal analizlerin yapılması; çamur, astar ve sır reçetelerinin oluşturulması, seger reçetelerinin hesaplanması, seramik çamur, astar veya sır ölçüm ve analizlerinin uygulanması, kontrollerinin yapılmasını içerir. Pafta hazırlama ve sergileme ile sunuma hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler. |
Ders Kaynakları |
Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yayınları, Ankara, 1893
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 7 | 14 | 98 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 14 | 70 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu | |
2 | Seramik çamur ve sır özel araştırma konusu | |
4 | Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi | |
4 | Seramik çamur ve sır özel araştırma detaylarının belirlenmesi | |
5 | Seramik çamur ve sır özel araştırmasının içindekiler bölümünün oluşturulması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
7 | Seramik çamur ve sır laboratuvar çalışması | |
13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
13 | Laboratuvar Uygulamaları | |
14 | Laboratuvar uygulamalarının değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | |||
Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. | Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaptığı araştırmayı değerlendirerek bir rapor sunar. | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 |
Çamur ve sır renklendirilmesinde kullanılan renklendirici oksitleri ve seramik boyalarını pişirim sonundaki verdiği etkiler ile saptayabilir. | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Çamur ve sır reçetelerinin Seger formüllerinin çözümlemelerini yapar ve çamur bünyesinde kullanılan hammaddelerin ham haldeki ve sonucundaki özelliklerini tanır. | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Çamur ve sır renklendirmesinde kullanılan oksitleri ve boyaları farklı ve artan oranlarda çamur içine ilave ederek renkli çamurları uygular. | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 |
Farklı hammaddelerin çamur ve sır içinde pişirim sonundaki verdiği etkileri tanımlar ve çamur reçetelerinin tartımını, öğütülmesini ve uygulanmasını yapar. | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 |