EN
  • Anasayfa
  • SCT5019 Seramik Üretiminde 3B Yazıcı Kullanımı I (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5019 - Seramik Üretiminde 3B Yazıcı Kullanımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik Üretiminde 3B Yazıcı Kullanımı I SCT5019 2 + 1 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN
Amaç

Seramik Üretim Sürecinde bir araç olarak üç boyutlu yazıcıların kullanım süreçlerini kavrayacaktır. Yapmak istediği bir tasarımın bilgisayar ortamında modellemesini yapabilecek, aynı zamanda da dijital ortamda endüstriyel kalıp üretim süreçlerine hakim olabilecektir.

Ders İçeriği

Bilgisayar destekli, tasarım ve üretim süreçlerinin kavranması, üç boyutlu çizim programında tasarım ve uygun takım yolları ile üç boyutlu yazıcıda üretim aşamaları, bir seramik şekillendirme yöntemi olarak üç boyutlu yazıcıların kullanım olanaklarının araştırılması. Bu süreçte kullanılacak yardımcı ekipmanların belirlenmesi ve temin edilmesi, üç boyutlu çizim programında seramik form araştırmaları ve bu tasarımların üç boyutlu yazıcı ile şekillendirilmesi, üç boyutlu yazıcıların seramik üretim sürecinde sanatsal ifade aracı olarak kullanım süreçlerinin kavranması bu dersin içeriğini belirler.

Ders Kaynakları WARNIER C. ve VERBRUGGEN D., (2014) “Printing Things, Visions and Essentials for 3D Printing” , Gestalten/Germany,
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 10 40
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 10 30
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 8 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 10 30
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 8 1 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 6 12
Toplam İş Yükü (Saat) 195
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,65
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 3D Modellemeye Giriş
3 Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Skecth alanı 2 boyutta çizim
3 Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Skecth alanı 2 boyutta çizim
6 Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları
6 Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları
6 Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları
7 Ara sınav
10 Simens Nx'te Surface Komutları
10 Simens Nx'te Surface Komutları
10 Simens Nx'te Surface Komutları
11 Render alma ve kamera ışık ayarları
13 Pafta Hazırlama
13 Pafta Hazırlama
14 Final Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Simens Nx Programına Hakimiyet Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Simens Nx Programında üç boyutlu olarak tasarladığı formu çizebilme Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilgisayar ortamında endüstriyel bir formun modelini ve kalıbını yapabilme Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Simens Nx Programına Hakimiyet 5 4 5 4 5 4 5 3 5 4 5 3 5 4 5
Simens Nx Programında üç boyutlu olarak tasarladığı formu çizebilme 5 4 5 3 4 5 4 5 5 4 5 3 5 4 4
Bilgisayar ortamında endüstriyel bir formun modelini ve kalıbını yapabilme 4 5 5 4 5 4 5 3 4 5 3 4 5 4 4