Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Üretiminde 3B Yazıcı Kullanımı I | SCT5019 | 2 + 1 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Örgün |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Amaç |
Seramik Üretim Sürecinde bir araç olarak üç boyutlu yazıcıların kullanım süreçlerini kavrayacaktır. Yapmak istediği bir tasarımın bilgisayar ortamında modellemesini yapabilecek, aynı zamanda da dijital ortamda endüstriyel kalıp üretim süreçlerine hakim olabilecektir. |
Ders İçeriği |
Bilgisayar destekli, tasarım ve üretim süreçlerinin kavranması, üç boyutlu çizim programında tasarım ve uygun takım yolları ile üç boyutlu yazıcıda üretim aşamaları, bir seramik şekillendirme yöntemi olarak üç boyutlu yazıcıların kullanım olanaklarının araştırılması. Bu süreçte kullanılacak yardımcı ekipmanların belirlenmesi ve temin edilmesi, üç boyutlu çizim programında seramik form araştırmaları ve bu tasarımların üç boyutlu yazıcı ile şekillendirilmesi, üç boyutlu yazıcıların seramik üretim sürecinde sanatsal ifade aracı olarak kullanım süreçlerinin kavranması bu dersin içeriğini belirler. |
Ders Kaynakları |
WARNIER C. ve VERBRUGGEN D., (2014) “Printing Things, Visions and Essentials for 3D Printing” , Gestalten/Germany,
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev 1 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 10 | 30 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 8 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 3D Modellemeye Giriş | |
3 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Skecth alanı 2 boyutta çizim | |
3 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Skecth alanı 2 boyutta çizim | |
6 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları | |
6 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları | |
6 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları | |
7 | Ara sınav | |
10 | Simens Nx'te Surface Komutları | |
10 | Simens Nx'te Surface Komutları | |
10 | Simens Nx'te Surface Komutları | |
11 | Render alma ve kamera ışık ayarları | |
13 | Pafta Hazırlama | |
13 | Pafta Hazırlama | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Simens Nx Programına Hakimiyet | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Simens Nx Programında üç boyutlu olarak tasarladığı formu çizebilme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilgisayar ortamında endüstriyel bir formun modelini ve kalıbını yapabilme | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Simens Nx Programına Hakimiyet | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
Simens Nx Programında üç boyutlu olarak tasarladığı formu çizebilme | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
Bilgisayar ortamında endüstriyel bir formun modelini ve kalıbını yapabilme | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |