Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik Üretiminde 3B Yazıcı Kullanımı II | SCT5020 | 2 + 1 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Üç boyutlu modelleme bilgisi ile öğrencinin bilgisayar ortamında çizmiş olduğu tasarımları üç boyutlu yazıcılar yardımı ile şekillendirebilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Üç boyutlu yazıcı ile şekillendirilmesi planlanan sanatsal proje konusunun belirlenmesi. Bu konu kapsamında proje sunumu ve eskizlerin değerlendirilmesi, üç boyutlu çizim programında onaylanan eskizlerin modellerinin oluşturulması, bu modellerin uygun takım yolları ile üç boyutlu yazıcıda şekillendirilebilir formata getirilmesi çamur hazırlama, üç boyutlu yazıcı da şekillendirme, pişirim süreçleri, projenin sergilenmeye hazır hale getirilmesi bu dersin içeriğini belirler. |
Ders Kaynakları |
WARNIER C. ve VERBRUGGEN D., (2014) “Printing Things, Visions and Essentials for 3D Printing” , Gestalten/Germany,
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 8 | 16 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 10 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 10 | 30 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 6 | 12 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 3D Modellemeye Giriş | |
2 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Skecth alanı 2 boyutta çizim | |
2 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Skecth alanı 2 boyutta çizim | |
4 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları | |
4 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude Revolve Komutları | |
6 | Simens NX Üç Boyutlu Çizim Programı Üç Boyuta Geçiş Extrude revolve örnek çizimler | |
7 | Bilgisayar üzerinde hazırlanan bir tasarımın kalıbını alma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanatsal veya Endsütriyel Proje | |
10 | Sanatsal veya Endsütriyel Proje eskizlerinin değerlendirilmesi | |
13 | Sanatsal veya Endsütriyel Proje uygulama aşamları | |
13 | Sanatsal veya Endsütriyel Proje uygulama aşamları | |
13 | Sanatsal veya Endsütriyel Proje uygulama aşamları | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Üç Boyutlu Çizim programlarında modelleme yapabilmeyi öğrenir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Seramik ve PLA ile baskı yapabilen üç boyutlu yazıcıların kullanımına hakimdir | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Seramik baskı yapabilen üç boyutlu yazıcılarla sanatsal ve endüstriyel projeler üretebilir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Üç Boyutlu Çizim programlarında modelleme yapabilmeyi öğrenir. | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Seramik ve PLA ile baskı yapabilen üç boyutlu yazıcıların kullanımına hakimdir | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Seramik baskı yapabilen üç boyutlu yazıcılarla sanatsal ve endüstriyel projeler üretebilir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |