Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik ve Karışık Malzeme I | SCT5021 | 2 + 1 | 7,5 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Mine POYRAZ |
Ders Veren | Doç. Mine POYRAZ |
Amaç |
Sanatsal üretim süreci içinde seramiği bir malzeme olarak el alarak seramik ve farklı malzeme birlikteliği ile bağımsız bir alan yaratmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Seramik ya da kil malzemelerle birlikte, farklı malzeme çeşitlerini kullanarak yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünü geliştirmek. |
Ders Kaynakları |
Arzu Emel ALTINKILIÇ. Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Bileşik Sanatlar Anasanat Dalı, Ankara/ Türkiye, ORCID: 0000-0003-4665-3640
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Ödev (Sunum) | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Malzemelerin farklı tema ile birlikte nasıl kullanılabileceğini kavratmaya yönelik deneysel çalışmalar | Sözlü |
2 | Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması | Sözlü |
2 | Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması | Sözlü |
4 | Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. | Sözlü |
4 | Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. | Sözlü |
6 | Seramik malzemelerle ifade gücünün geliştirilmesi. | Sözlü |
7 | VİZE | Sözlü |
8 | Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. | Sözlü |
8 | Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. | Sözlü |
10 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması | Sözlü |
10 | Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması | Sözlü |
12 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması | Sözlü |
12 | Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması | Sözlü |
14 | FİNAL | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. | Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. | Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. | Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. | Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. | Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 |
Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |