EN
  • Anasayfa
  • SCT5021 Seramik ve Karışık Malzeme I (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
SCT5021 - Seramik ve Karışık Malzeme I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik ve Karışık Malzeme I SCT5021 2 + 1 7,5 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Mine POYRAZ
Ders Veren Doç. Mine POYRAZ
Amaç

Sanatsal üretim süreci içinde seramiği bir malzeme olarak el alarak seramik ve farklı malzeme birlikteliği ile bağımsız bir alan yaratmak amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Seramik ya da kil malzemelerle birlikte, farklı malzeme çeşitlerini kullanarak yaratıcı düşünme ve sanatsal ifade gücünü geliştirmek.

Ders Kaynakları Arzu Emel ALTINKILIÇ. Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Bileşik Sanatlar Anasanat Dalı, Ankara/ Türkiye, ORCID: 0000-0003-4665-3640
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev (Sunum) 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Malzemelerin farklı tema ile birlikte nasıl kullanılabileceğini kavratmaya yönelik deneysel çalışmalar Sözlü
2 Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması Sözlü
2 Seramik malzeme ile birlikte kullanılabilecek malzeme çeşitlerinin tanıtılması Sözlü
4 Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. Sözlü
4 Seramik bünyede Farklı malzeme çeşitlerinin tanıtılması ve tasarımın, malzemeyle birlikte düşünülerek üretilmesi. Sözlü
6 Seramik malzemelerle ifade gücünün geliştirilmesi. Sözlü
7 VİZE Sözlü
8 Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. Sözlü
8 Araştırma,tasarım,çizim ve uygulama süreciyle özgün,sanatsal objenin ortaya çıkartılması. Sözlü
10 Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması Sözlü
10 Uygulanan seramik ürünlerin kendine has özelliklerine göre sırlama tekniklerinin anlatılması Sözlü
12 Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması Sözlü
12 Fırınlamada çıkabilecek sorunlar ve alınabilecek önlemler ve çözümlerin tartışılması Sözlü
14 FİNAL Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Seramikle birlikte kullanılabilecek malzeme ve materyalleri tanır ve malzemeyle düşünmeyi öğrenir. 4 3 5 4 5 4 3 5 4 5 4 3 4 3 4
Disiplinler arası yaratıcı sanatsal ifade olanaklarına sahip olur. 4 5 4 5 3 4 3 4 3 5 4 5 4 3 5
Seramikle birlikte farklı malzeme üretimi sürecini planlar. 3 5 4 4 3 4 3 5 4 5 4 5 4 5 3
Kullanacağı malzemelerin özellikleriyle ilgili diğer disiplinlerle bağlantı kurar. 4 3 4 3 5 4 5 4 5 4 5 4 4 5 4
Seçtiği tasarım ile birlikte malzeme mekan ilişkisini kurar. 5 4 3 4 5 4 3 4 5 4 5 4 3 4 3