Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmeye Giriş I | ADS101 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim, sınıf içi tartışma ve proje sunumları |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Orhan GÖÇÜR |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerin ekonomi içerisindeki yerleri, işletme amaçları, işletmeleri etkileyen çevresel faktörler, hukuki yapıları, kuruluş aşaması çalışmaları ve işletme fonksiyonları hakkında yerel ve küresel rekabet şartlarını göz önünde tutarak gerek teorik ve gerekse pratik anlamda öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini geliştirmek. |
Ders İçeriği |
İşletme biliminin temel kavram, fonksiyon ve uygulamaları konusunda anlatım, sınıf içi tartışma ve öğrenci projelerinin sunumları. |
Ders Kaynakları |
Canan Çetin ve Esin Can Mutlu; Temel İşletmeciliğe Giriş, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010.
Mümin Ertürk; İşletme Biliminin Temel İlkeleri, 7. baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 2009 Kadri Mirze; İşletme, Literatür, 2010, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmeye Giriş | Ders |
2 | İşletme ve toplum | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | İşletme ve iç çevresi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | İşletme ve iç çevresi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | girişimcilik | Ders |
6 | işletme ve üretim faktörleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | VİZE sosyal sorumluluk ve etik | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | sosyal sorumluluk ve etik | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | birleşmeler ve satınalmalar | Ders |
10 | küreselleşme | Ders |
11 | dış ticaret | Ders |
12 | güncel konular | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | işletme fonksiyonları | Ders |
14 | işletme fonksiyonları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel İşletme Bilgisinin kullanımı | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Topluma, kurumuna ve çevreye duyarlı, yapıcı ve yaratıcı işletmeci olma | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleki ve etik anlayışa sahip olma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Mesleğin küresel ve toplumsal etkilerinin bilincinde olma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İşletmecilik araç, yöntem ve yaklaşımlarını saptama ve kullanabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel İşletme Bilgisinin kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Topluma, kurumuna ve çevreye duyarlı, yapıcı ve yaratıcı işletmeci olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki ve etik anlayışa sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleğin küresel ve toplumsal etkilerinin bilincinde olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşletmecilik araç, yöntem ve yaklaşımlarını saptama ve kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |