Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Değerler ve Etik | TOS127 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste etik kavramının kuramsal temelleri, etiğin, evrensel ve bireysel özgürlük boyutunun önemi, evrensel etik ilkeler ve değerler, etik ilkelerinin geliştirilmesi ve etik sistemleri, etik dışı davranışların ussallaştırılması, mesleki etik, öğretimde etiksel ikilemler, eğitimde etik ve etik eğitimi kavramlarının verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Etik nedir Temel kavramlar, Felsefi temelleri ve önemi, Bir meslek alanı olarak eğitim ve öğretim, etik kavramı ve mesleki etik, davranışların etik açıdan yargılanması, Eğitimde etik; eğitim çalışanları ve etik. |
Ders Kaynakları |
Ders Notları
Eğitimde Etik, Haynes,F. (2002), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, İş ve Meslek Ahlakı, Arslan, M. (2001), Nobel Yayın Dağıtım. Ankara Etik, Atayman,V. (2005), Donkişot Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri | Tartışmalı Ders |
2 | Etik nedir Temel kavramlar, felsefi temelleri ve önemi | Tartışmalı Ders |
3 | Etik yaklaşımın temelleri: Başlıca etik kuramları | Tartışmalı Ders |
4 | Meslek etiğine giriş: Meslek kavramı, etiğe uygun karar verme, Meslek etiğinin kodları | Tartışmalı Ders |
5 | Mesleki yetkinlik ve yeterlilik ve sorumluluk ilkesi Yararlı olmak ve zarar vermeme ilkesi | Tartışmalı Ders |
6 | Bilimsel Araştırma ve yayınlarda etik ilke ve kurallar | Tartışmalı Ders |
7 | Bir meslek alanı olarak eğitim ve öğretim, etik kavramı ve mesleki etik, davranışların etik açıdan yargılanması | Tartışmalı Ders |
8 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
9 | Eğitimde etik; eğitim çalışanları ve etik | Tartışmalı Ders |
10 | Eğitim çalışanları ve etik | Tartışmalı Ders |
11 | Öğrencilerin, Velilerin etik hak ve sorumlulukları | Tartışmalı Ders |
12 | Okulların toplumsal sorumlulukları | Tartışmalı Ders |
13 | Eğitim denetiminde etik ilkeler | Tartışmalı Ders |
14 | Türk eğitim sisteminde etik sorunlar ve nedenleri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Etik, mesleki etik ve eğitimde etik kavramlarını tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Evrensel etik ilkeler ve değerleri tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Etik, mesleki etik ve eğitimde etik kavram ve kuramlarını yorumlamak, ilişkilendirebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Evrensel etik ilkeler ve değerleri yorumlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleki etik ilkeleri eğitimin farklı uygulama alanlarına uyarlayarak yorumlama ve örnekleyebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Etik, mesleki etik ve eğitimde etik kavramlarını tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Evrensel etik ilkeler ve değerleri tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Etik, mesleki etik ve eğitimde etik kavram ve kuramlarını yorumlamak, ilişkilendirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Evrensel etik ilkeler ve değerleri yorumlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki etik ilkeleri eğitimin farklı uygulama alanlarına uyarlayarak yorumlama ve örnekleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |