Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Becerileri | TOS135 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişimin kuramsal ve kavramsal boyutu ile ilgili faktörleri kavrayabilmek 2) İletişim çatışmalarının dinamiklerini öğrenebilmek ve çözüm yolları üretebilmek 3) Sözlü, sözsüz iletişim becerileri kazanabilmek |
Ders İçeriği |
İletişim biliminin temel kavramları, iletişim kanalları, iletişimi etkileyen faktörler, sözlü ve sözsüz iletişim türleri, iletişim engelleri ve çatışmaları, iletişimde sen dili – ben dili |
Ders Kaynakları |
DÖKMEN Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2005. CÜCELOĞLU Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997. TAYFUN Recep, Etkili iletişim ve Beden Dili, Nobel Yayınevi, Ankara, 2007. ZILLIOĞLU Merih, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003.
İletişim Bilgisi (Ed. Nezih Orhon & Ufuk Eriş, 2012). İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010. Zıllıoğlu, Merih (2003). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi. Etkili İletişim Teknikleri (Ed. E. Eroğlu & H. Yüksel), AÖF Kitapları, 2013. Kişilerarası İletişim, D. Gürüz & A.T. Eğinli, Nobel, 2017. İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. iletişim teknikleri notları ARSLANOĞLU, İ. Sağlıklı İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim, BALTAŞ, Z., BALTAŞ, A. Bedenin Dili Öğretim Elemanının Ders Notları Dergi ve makalelerden ilgili yazılar Prof.Dr. Demet Gürüz ve Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli, "İLETİŞİM BECERİLERİ", Nobel Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. | |
2 | İletişim nedir? | |
3 | İletişimin anlaşılması | |
4 | İletişimin dinamikleri | |
5 | İletişim becerileri | |
7 | Ara sınav | |
7 | Sözlü, sözsüz iletişim nasıl kullanılılabilir? | |
8 | Mesajlar ve anlamları | |
9 | Beden dili nedir | |
9 | Beden dili nedir | |
11 | İkna | |
12 | İkna edici iletişim | |
13 | Örgütsel iletişim ve Bireyler arası iletişim | |
14 | Toplantı yönetimi | |
16 | Final Sınavı | |
16 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
iletişim yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
iletişim yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
iletişim yöntemleri | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Gösterim Benzetim Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
iletişim yöntemleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
iletişim yöntemleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
iletişim yöntemleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |