Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistiksel Tahminleme | İST223 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, tahmin teorisinde yer alan istatistiksel tekniklerin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Tahmin Teorisi, Zaman serisi analizi, Üstel Düzeltme Yöntemleri |
Ders Kaynakları |
İstatistiksel Analiz, Şemsettin Bağırkan
Uygulamalı İstatistik, Prof. Dr. Özer Serper
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tahmin Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Gelişme Hızlarının Kullanılması Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Karakteristik Değerlerin kullanılması Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Naive Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Momentler ve Maksimum Benzerlik Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | En Küçük Kareler Yöntemi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Zaman Serisi Analizi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Trendin Belirlenmesi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Mevsimsel Hareketlerin Ölçülmesi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Konjonktürel Hareketlerin Ölçülmesi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Üstel düzeltme yöntemleri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Box-Jenkıns Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Örnek Uygulamalar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci kısa dönemli planların yapılmasında kullanılan yöntemleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci zaman serilerini analiz edebilecek gerekli bilgiye sahiptir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yaptığı araştırmalarda kurduğu modellerin sonuçlarını yorumlayabilir, konuyla ilgili öngörüde bulunabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyal problemleri istatistiksel açıdan inceleyebilecek yöntemleri seçebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel ve gelişmiş istatistiksel yöntemleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci kısa dönemli planların yapılmasında kullanılan yöntemleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci zaman serilerini analiz edebilecek gerekli bilgiye sahiptir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaptığı araştırmalarda kurduğu modellerin sonuçlarını yorumlayabilir, konuyla ilgili öngörüde bulunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal problemleri istatistiksel açıdan inceleyebilecek yöntemleri seçebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel ve gelişmiş istatistiksel yöntemleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |