EN
  • Anasayfa
  • İST223 İstatistiksel Tahminleme (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İST223 - İstatistiksel Tahminleme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İstatistiksel Tahminleme İST223 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Kadriye Nurdanay ÖZTÜRK
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, tahmin teorisinde yer alan istatistiksel tekniklerin öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Tahmin Teorisi, Zaman serisi analizi, Üstel Düzeltme Yöntemleri

Ders Kaynakları İstatistiksel Analiz, Şemsettin Bağırkan Uygulamalı İstatistik, Prof. Dr. Özer Serper
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tahmin Teorisi Ders Tartışmalı Ders
2 Gelişme Hızlarının Kullanılması Yöntemi Ders Tartışmalı Ders
3 Karakteristik Değerlerin kullanılması Yöntemi Ders Tartışmalı Ders
4 Naive Modelleri Ders Tartışmalı Ders
5 Momentler ve Maksimum Benzerlik Yöntemi Ders Tartışmalı Ders
6 En Küçük Kareler Yöntemi Ders Tartışmalı Ders
7 Zaman Serisi Analizi Ders Tartışmalı Ders
8 Trendin Belirlenmesi Ders Tartışmalı Ders
9 Mevsimsel Hareketlerin Ölçülmesi Ders Tartışmalı Ders
10 Konjonktürel Hareketlerin Ölçülmesi Ders Tartışmalı Ders
11 Üstel düzeltme yöntemleri Ders Tartışmalı Ders
12 Box-Jenkıns Modelleri Ders Tartışmalı Ders
13 Örnek Uygulamalar Ders Tartışmalı Ders
14 Genel Tekrar Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci kısa dönemli planların yapılmasında kullanılan yöntemleri bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenci zaman serilerini analiz edebilecek gerekli bilgiye sahiptir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yaptığı araştırmalarda kurduğu modellerin sonuçlarını yorumlayabilir, konuyla ilgili öngörüde bulunabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sosyal problemleri istatistiksel açıdan inceleyebilecek yöntemleri seçebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Temel ve gelişmiş istatistiksel yöntemleri bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci kısa dönemli planların yapılmasında kullanılan yöntemleri bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenci zaman serilerini analiz edebilecek gerekli bilgiye sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
Yaptığı araştırmalarda kurduğu modellerin sonuçlarını yorumlayabilir, konuyla ilgili öngörüde bulunabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Sosyal problemleri istatistiksel açıdan inceleyebilecek yöntemleri seçebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Temel ve gelişmiş istatistiksel yöntemleri bilir. - - - - - - - - - - - - - - -