Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematiksel İstatistik II | İST202 | 4 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ömer ALTINDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İstatistiğin matematiksel temellerini oluşturma. |
Ders İçeriği |
Rasgele örneklem, istatistik, bazı önemli örneklem dağılımları, parametrik sonuç çıkarım ve istatistiksel hipotez testleri |
Ders Kaynakları |
Casella, G. (2001). Statistical Inference. Pacific Grove, Calif. : Wadsworth.
Hogg, Robert, V., Craig, Allan, T. (1978). Introduction to Mathematical Statistics. 4 nd ed., New York: Macmillan. Bain, Lee J., and Max Engelhardt. Introduction to probability and mathematical statistics. Vol. 4. Belmont, CA: Duxbury press, 1992. Yılmaz Akdi. Matematiksel İstatistiğe Giriş. Gazi Kitabevi 2021 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kitle, örneklem, parametre ve istatistik kavramları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Örneklem istatistikleri ve dağılımları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Sıra istatistikleri ve bunlara dayalı istatistikler | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Yakınsamalar | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Tahmin ediciler için bazı özellikler:Yansızlık, yeterlilik | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Tahmin ediciler için bazı özellikler:Tutarlılık, etkinlik, tamlık | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Tahmin yöntemleri:Momentler, En küçük kareler | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Tahmin yöntemleri:En çok olabilirlik | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Tahmin yöntemleri:Bayes | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Tahmin ediciler için asimptotik özellikler:Asimptotik yansızlık, asimptotik etkinlik, asimptotik normallik | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Rao-Cramer sınırı, Rao-Blackwell Teoremi, Lehmann-Scheffe teklik teoremi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | İstatistiksel hipotez testleri:Genel kavramlar | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | İstatistiksel hipotez testleri:Olabilirlik oran testi | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | İstatistiksel hipotez testleri:Güç fonksiyonları | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
istatistik ve tahmin edici kavramlarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Örneklem istatistiklerinin dağılımlarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Tahmin edicilerin özelliklerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Tahmin edici elde etme yöntemlerini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
İstatistiksel hipotez testi ve ilgili kavramları bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
istatistik ve tahmin edici kavramlarını bilir | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Örneklem istatistiklerinin dağılımlarını bilir | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Tahmin edicilerin özelliklerini bilir | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Tahmin edici elde etme yöntemlerini bilir | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
İstatistiksel hipotez testi ve ilgili kavramları bilir | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |