Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Biyoistatistik | İST309 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İSTATİSTİK VE BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Serpil TÜRKYILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Tıp ve biyolojik verilere istatistiksel analizler uygulamak ve sonuçlar hakkında yorumlar yapmak |
Ders İçeriği |
1- İstatistiğin tanımı ve biyoistatistiğin tanımı 2- Biyoistatistiğin temel kavramları 3- Biyoistatistik alanında kullanılan Paket programlar 4- Bayes yaklaşımının Biyoistatistik alanında kullanımı 5- İleri Biyoistatistik yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Wayne, W. Daniel, (1994), "Biostatistics: A Foundation for analysis in the health sciences ", John Wiley and sons, Canada. Chernick,
R. Michael and Robert H. Friis, (2003), " Introductory Biostatistics for the Health Sciences", John Wiley and sons, New Jersey.
Şenocak, Ş., Mustafa, (2009), "Klinik Biyoistatistik", Nobel Tıp kitabevleri
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İstatistiğin tanımı ve biyoistatistiğin tanımı | Ders |
2 | Doğum ve ölüm istatistikleri | Ders |
3 | Biyoistatistikte kullanılan istatistiksel yaklaşımlar | Ders |
4 | Örnekleme metodları: Çapraz tablolar, prospective ve retrospective çalışmalar, kontrollü karşılaştırmalı denemeler | Ders |
5 | Örnekleme, örnekleme büyüklüğünün önemi ve örnekleme büyüklüğünün hesaplanması | Ders |
6 | Göreli risk değerlendirmesi, OR ve RR güven sınırları | Ders |
7 | Çözümlü örnekler | Ders |
8 | Biyoistatistikte Kullanılan Paket Programlar | Ders |
9 | Biyoistatistikte Bayes yaklaşımın kullanılması | Ders |
10 | Önsel dağılım ve klinik denemeler | Ders |
11 | Meta analizinin tanımı ve biyoistatistikte kullanılması | Ders |
12 | Biyoistatistikte paket programlar yardımıyla Meta analizinin yapılması | Ders |
13 | Binary yada dikotom ve yaşam verilerinin incelenmesi ve yaşam analizi, sağkalım çözümlemesi | Ders |
14 | Uygulama ve Ödev Sunumları | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler biyoloji, tıp ve sağlık alanında çalışan insanların elde edeceği verileri düzenli analize uygun olarak toplamasına yardımcı olmayı bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler prospective ve retrospective örnekleme metodlarının nasıl uygulanabileceğini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler yanlış sınıflandırma hatalarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler toplanan verileri analiz etmeyi bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler analiz sonuçlarını yorumlamayı bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler biyoloji, tıp ve sağlık alanında çalışan insanların elde edeceği verileri düzenli analize uygun olarak toplamasına yardımcı olmayı bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler prospective ve retrospective örnekleme metodlarının nasıl uygulanabileceğini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler yanlış sınıflandırma hatalarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler toplanan verileri analiz etmeyi bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler analiz sonuçlarını yorumlamayı bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |